Je matcha novi sveti gral nege kože?

ByAlenka Mirnik

31. julija, 2025 , ,
https://www.freepik.com/free-photo/green-matcha-powder-still-life_65118938.htm#fromView=search&page=1&position=16&uuid=cccb2084-15e8-4fa8-a9aa-9d0751fbcd52&query=matcha[Foto: Freepik]

Starodavna sestavina, ki jo Japonci že stoletja uporabljajo v čajnih obredih, je v zadnjih mesecih doživela vnovičen razcvet – tokrat v svetu lepote. Matcha, fino mlet zeleni čaj v prahu, se je iz tradicionalne skodelice prelevila v glavno zvezdo negovalnih serumov, mask in balzamov. Njena priljubljenost je razvidna zlasti na družbenih omrežjih, kjer se videoposnetki z oznako matcha skincare množično delijo in navdihujejo nove lepotne rutine. Hkrati pa proizvajalci že opozarjajo na pomanjkanje surovine.

Na družbenih platformah, so v zadnjem času vse pogostejši prizori gostih zelenih mask, nanešenih s čopičem, ali serumov in krem v odtenkih mladih čajnih listov. Po podatkih Googla se je število iskanj izraza »matcha skincare« samo v zadnjem mesecu povečalo za več kot 2300 odstotkov.

Matcha je znana po visoki vsebnosti antioksidanta epigalokatehin galata (EGCG), ki ga dermatologi pogosto izpostavljajo kot učinkovito sredstvo proti vnetjem in prostim radikalom. Prav to naj bi bil eden od ključnih razlogov, zakaj se je povpraševanje po njej tako močno povečalo – a tudi zakaj so proizvajalci pričeli opozarjati na morebitno pomanjkanje kakovostne matche na globalni ravni.

Antioksidanti v matchi pomagajo preprečevati oksidativni stres, zmanjšujejo vnetja in zavirajo poškodbe kože, povezane s staranjem in vplivi okolja. V obdobju, ko se potrošniki vse pogosteje nagibajo k naravni, pomirjujoči kozmetiki, ki hkrati ponuja rezultate, je matcha postala prepoznaven most med tradicijo in sodobno nego kože.

Izbira po tipu kože: matcha ni enaka za vse

Dermatologi poudarjajo, da matcha ni univerzalna rešitev – učinek je odvisen od formulacije in tipa kože.

Za mastno in problematično kožo so idealni izdelki z nižjo koncentracijo maščob in nekomedogenimi bazami, saj matcha deluje antibakterijsko in protivnetno ter pomaga uravnavati izločanje sebuma.

Mešani ali normalni koži bolj ustrezajo vlažilne teksture, kot so gel-kreme ali serumi, ki poleg zaščite pred prostimi radikali nudijo dodatno zaščito pred onesnaženjem, zlasti v urbanem okolju.

Občutljiva in suha koža naj poseže po formulah, ki matcho združujejo s sestavinami, kot so skvalan, ceramidi, pantenol ali ovseno mleko. Ti dodatki zmanjšujejo tveganje za draženje in hkrati krepijo kožno bariero.

Zrela koža, ki kaže znake pigmentacije, izgube sijaja in prvih gubic, lahko z izdelki z matcho in dodatkom vitamina C ali niacinamida okrepi tonus in enakomeren videz kože. Antioksidanti v matchi pomagajo v boju proti prezgodnjemu staranju, zato se je oprijel vzdevek »eliksir svežine«.

Matcha: eliksir, ki postaja redek

Čeprav so slike zelenih mask na družbenih omrežjih vse bolj pogoste, se v ozadju odvija manj bleščeča zgodba: zaradi velikega povpraševanja in omejenih pridelovalnih površin v Japoniji in na Tajvanu se kakovostna matcha vse težje pridobiva. Lepotni in prehranski industriji to predstavlja izziv, saj gre za surovino, katere kakovost je tesno povezana s podnebjem, pridelavo in časom obiranja.

Kot opozarjajo poznavalci, se že pojavljajo težnje po umetnem povečanju pridelave, kar pa lahko vpliva na kakovost in učinkovitost končnih izdelkov. Kupcem svetujejo, naj preverjajo poreklo in certifikate izdelkov, ter se izogibajo sumljivo poceni formulam.

Matcha je več kot le trenutni trend – predstavlja simbol počasne lepote, vračanja k naravi in zavestne izbire sestavin. Čeprav povpraševanje še naprej narašča, ostaja vprašanje, ali bo narava sledila tempu, ki ga narekuje digitalna kultura.

Do takrat pa si lahko tisti, ki želijo ujeti esenco te starodavne sestavine, izberejo izdelek, prilagojen svoji koži – in ritual nege pretvorijo v osebni obred.

Alenka Mirnik

Foto: Freepik