Jeep je predstavil enega svojih najpomembnejših novincev zadnjih let – povsem novi Recon 2026, prvi popolnoma električni SUV znamke, ki nosi certifikat Trail Rated. Pri proizvajalcu poudarjajo, da gre za model, zasnovan „od prvega vijaka naprej za pustolovščine“, pri čemer električni pogon po njihovih besedah ne zmanjšuje terenske identitete, temveč jo še poglablja.
Recon v elektrificirani postavitvi razvije 650 konjskih moči, 840 Nm takojšnjega navora in pospešek 0–100 km/h v 3,6 sekunde, medtem ko ocenjeni doseg doseže približno 402 kilometrov. Voznikom je na voljo sistem Selec-Terrain, ki ostaja ena ključnih značilnosti Jeepovega terenskega DNK – pet načinov vožnje omogoča prilagoditev snegu, asfaltu, pesku ali skalam.
Pri Jeepu poudarjajo, da so pri Reconu ohranili svojo tradicionalno odprto zasnovo. Model ima odstranljiva vrata, snemljivo zadnje steklo in dvoslojno ali panoramsko streho Sky One-Touch.
„Jeep Recon letnik 2026 je drzen korak naprej za znamko, popolnoma električni SUV, ki ostaja zvest našim temeljnim vrednotam svobode, pustolovščine in zmogljivosti,“ je povedal izvršni direktor znamke Bob Broderdorf. Dodal je še, da po njihovem prepričanju elektrifikacija „ne le ohranja terensko odličnost, temveč jo lahko še izboljša“, saj prinaša takojšen navor in bolj nadzorovano vožnjo.
Električni pogon z resnimi terenskimi ambicijami
Recon uporablja namensko razvito električno arhitekturo, ki vključuje sprednji in zadnji električni pogonski modul (EDM). Vsak razvije do 250 kW in omogoča standardni električni pogon 4×4 z navorom, ki je na voljo v trenutku. Terenski značaj dopolnjuje elektronska zapora zadnjega diferenciala, skupaj s prilagojeno odzivnostjo pedala za plin za natančnejše manevriranje.
Različica Moab, zasnovana za severnoameriški trg, vključuje izrazito terensko prestavno razmerje 15:1 na zadnji osi, kar še okrepi multiplikacijo navora. Pri Jeepu pojasnjujejo, da bo prav ta različica izkoristila posebni način Rock, ki prilagodi navor za počasno, tehnično vožnjo po skalah.
33-palčne pnevmatike in kombinacija SLA-vzmetenja spredaj ter integrirane povezave zadaj zagotavljajo 9,4 palca odmika od tal. Terenske kote – 34 stopinj pristopa, 34,5 stopinje odstopa in 23,5 stopinje preloma – so oblikovali tako, da Recon ostane zvest pričakovanjem Jeepovih terenskih navdušencev.
Oblikovanje: sodobna elektrika, podprta z dediščino
Zunanjost Recona temelji na prepoznavni Jeepovi geometriji, nadgrajeni z močnimi proporci in električnimi detajli. Sprednji del zaznamujejo svetlobni obroči okrog mask s sedmimi režami in U-oblikovane dnevne LED-luči, ki skupaj ustvarjajo nov svetlobni podpis znamke.
Model ostaja zvest konceptu odprte svobode. Vrata, zadnje steklo in del strehe je mogoče odstraniti brez orodja, kar je v segmentu povsem električnih SUV-jev redkost. Moab različica dodaja črne kontraste, topografske oznake in grafiko pokrova motorja z matiranim slojem proti bleščanju.
Barvna paleta je raznolika – od živahnih tonov posebnih izdaj do bolj umirjenih puščavskih in nevtralnih odtenkov. Pri Jeepu poudarjajo, da barve sledijo ideji izražanja osebnosti in pustolovskega duha.
Notranjost: robustna ergonomija in premišljena tehnologija
Kabina Recona je zasnovana z izrazito uporabno logiko. Robustne teksture, odporne površine in modularni elementi nakazujejo, da je notranjost pripravljena na blato, prah in športno opremo. Horizontalna armaturna plošča s poudarjenim ročajem na sovoznikovi strani in modularno letvico za dodatke je oblikovni podpis nove generacije Jeepovih električnih modelov.
Shranjevalnih rešitev je veliko: od dvonivojske sredinske konzole do odstranljivih elastik na vratnih panelih. Prtljažni prostor ponuja do 65,9 kubičnih čevljev, sprednji prtljažnik pa sprejme ročno prtljago. Posebnost paketa Moab je notranjost Joshua Tree, sestavljena iz zemeljskih tonov in materialov, ki jih pri Jeepu opisujejo kot poklon ameriški puščavi Mojave.
V vozilu so razporejeni reciklirani materiali, sintetično oblazinjenje Capri pa nadomešča usnje. Serijski zvočni sistem Alpine je prilagojen vožnji brez vrat – zvočniki so nameščeni pod sedeže, kar omogoča stabilno zvočno sliko tudi pri odprti kabini.
Povezljivost in digitalna arhitektura
Recon prinaša enega največjih digitalnih sklopov v Jeepovi zgodovini. Pred voznikom je 12,3-palčni zaslon, osrednji infotainment pa temelji na 14,5-palčnem vodoravnem zaslonu, ki ga poganja Uconnect 5. Meniji so dinamični, grafika je svetla in ostrejša, upravljanje pa preprostejše tudi na neravnem terenu.
Jeep voznikom ponuja ekskluzivno aplikacijo Trails Offroad, ki vključuje zemljevide poti, prikaz nagiba in prevračanja, ter nove napredne BEV-prikaze. Amazon Alexa in posodobljena mobilna aplikacija Jeep omogočata nadzor vozila na daljavo, naročanje vzdrževanja in opozorila v realnem času.
Proizvodnja Recona 2026 se bo začela v začetku prihodnjega leta v tovarni v Toluci. Prva trga bosta ZDA in Kanada, globalna širitev pa je razporejena v zadnje četrtletje. Paket Moab ostaja ekskluziva severnoameriškega trga, kar pri Jeepu utemeljujejo z njihovim poudarkom na „regionalni identiteti zmogljivosti in oblikovanja“.
Foto: Jeepi/Stellantis









