Kaj prinaša novi ID. Polo: platforma MEB+, več prostora in do 450 km dosega

ByAnja Kadič

19. decembra, 2025 ,
Odštevanje do novega ID. Pola se je začelo [Foto: Volkswagen]

Volkswagen je vstopil v zadnjo fazo razvoja novega električnega modela ID. Polo. Le nekaj mesecev pred svetovno premiero skoraj serijsko pripravljeni prototipi opravljajo zaključne testne kilometre v različnih regijah po svetu, pri čemer je poudarek na natančni nastavitvi voznih lastnosti, kakovosti izdelave in dodelavi podrobnosti.

Pri Volkswagnu poudarjajo, da ID. Polo pomeni začetek nove generacije električnih vozil znamke. „ID. Polo označuje začetek nove generacije Volkswagna: s svežim dizajnom, intuitivnim upravljanjem, vrhunsko kakovostjo in prvovrstnimi voznimi lastnostmi – in končno spet s pravim imenom,“ je ob tem dejal Thomas Schäfer, član upravnega odbora družbe Volkswagen AG in izvršni direktor znamke Volkswagen. Dodal je, da bo model z osnovno ceno od 25.000 evrov električno mobilnost približal širšemu krogu kupcev v Evropi, ter poudaril, da bo Volkswagen leta 2026 predstavil še šest novih, povsem električnih modelov.

Nova doba Pola – 50 let po izvirniku

Z ID. Polom Volkswagen obeležuje novo poglavje modela, ki je na cestah že pol stoletja. Tudi električna izvedba po navedbah proizvajalca temelji na znanih vrednotah Pola: funkcionalnosti, kakovosti, intuitivnem upravljanju in cenovni dostopnosti. Hkrati je ID. Polo prvi Volkswagnov serijski model z novim oblikovalskim jezikom „Pure Positive“, ki ga je zasnoval vodja oblikovanja Andreas Mindt.

Rezultat je kompaktni električni avtomobil, ki po Volkswagnovih navedbah ponuja več prostora in vozno natančnost na ravni razreda višje. Pomemben simbolni premik je tudi dejstvo, da gre za prvi model v električni družini ID., ki ponovno nosi uveljavljeno ime Polo.

Štiri moči, dve bateriji, doseg do 450 kilometrov

Ob premieri spomladi 2026 bo ID. Polo na voljo s tremi pogonskimi različicami: 85 kW (116 KM), 99 kW (135 KM) in 155 kW (211 KM). Kasneje v letu bo sledil še športni ID. Polo GTI z močjo 166 kW (226 KM).

Različici z 85 kW in 99 kW bosta opremljeni z visokonapetostno baterijo LFP (litijev železov fosfat) z neto kapaciteto 37 kWh, ki omogoča hitro polnjenje z enosmernim tokom do 90 kW. Zmogljivejši izvedbi s 155 kW in 166 kW bosta uporabljali baterijo NMC (nikelj–mangan–kobalt) nove generacije PowerCo z energijsko vsebnostjo 52 kWh (neto), ki po podatkih proizvajalca omogoča doseg do 450 kilometrov in hitro polnjenje do 130 kW.

MEB+ in novi pogon na sprednji kolesi

ID. Polo temelji na nadalje razviti modularni električni platformi MEB+, pri čemer ima na novo razvit pogon na sprednji kolesi. Volkswagen navaja, da novi električni pogon zmanjšuje kompleksnost, število komponent in maso, kar prispeva k nižjim stroškom in manjši porabi energije.

Med ključnimi tehničnimi elementi je elektromotor najnovejše generacije APP 290 ter nova generacija baterij z enotno celico PowerCo. Te uporabljajo tehnologijo cell-to-pack, pri kateri so celice neposredno povezane v baterijski sklop brez vmesnih modulov. Po navedbah Volkswagna to znižuje ceno, maso in prostorske zahteve ter hkrati povečuje energijsko gostoto za približno 10 odstotkov, kar se odraža v večjem dosegu.

Več asistenčnih sistemov in izboljšan Travel Assist

Z ID. Polom Volkswagen nadaljuje, kot poudarjajo, „demokratizacijo inovacij“. Poleg novega električnega pogona model prinaša tudi napredne asistenčne sisteme naslednje generacije. Med njimi izstopa izboljšani Travel Assist, ki omogoča asistirano prečno in vzdolžno vodenje ter pomoč pri menjavi voznega pasu na avtocestah.

Pri Volkswagnu dodajajo, da bo Travel Assist v ID. Polu prvič ponujal tudi prepoznavanje semaforjev in znakov stop, kar pomeni razširjeno podporo vozniku v mestnem in primestnem prometu.

Več prostora kot pri klasičnem Polu

ID. Polo meri 4.053 mm v dolžino, 1.816 mm v širino in 1.530 mm v višino, medosna razdalja znaša 2.600 mm. Čeprav so zunanje mere primerljive s klasičnim Polom na platformi MQB, električna zasnova MEB+ omogoča boljši izkoristek prostora.

Volkswagen navaja, da imajo potniki na voljo dodatnih 19 mm notranje dolžine, kar je najbolj opazno na zadnjih sedežih. Povečala sta se tudi širina notranjosti in prostor za glavo. Prostornina prtljažnika se je povečala za 24 odstotkov, s 351 na 435 litrov, ob zloženih zadnjih sedežih pa znaša 1.243 litrov, kar je več kot pri klasičnem Polu. Po navedbah proizvajalca to pomeni, da je ID. Polo kot petvratni model s petimi sedeži bolj vsestranski kot katerikoli njegov predhodnik.

Razvoj ID. Pola je skupni projekt znotraj skupine Brand Group Core. Projekt sta vodila SEAT & CUPRA, oblikovanje je potekalo v Volkswagnovem oblikovalskem centru v Wolfsburgu, ključne tehnologije – od programske opreme do pogona in podvozja – pa izhajajo iz platforme MEB+. Proizvodnja ID. Pola bo potekala v tovarni SEAT & CUPRA v Martorellu v Španiji.

Anja Kadič

Foto: Volkswagen