Legice, nekoč nepogrešljiv kos športne garderobe, so po mnenju generacije Z uradno “out”. Mlajši potrošniki, ki so oprijete kavbojke označili za modni spodrsljaj, zdaj menijo, da so pajkice zastarele, njihovo mesto pa so prevzele široke trenirke.
Analitična skupina EDITED je v poročilu z naslovom “Smrt pajkic” razkrila, da je delež prodaje teh oblačil v športnem segmentu padel s skoraj 47 odstotkov v letu 2022 na manj kot 39 odstotkov letos. Trend je prizadel tudi blagovno znamko Lululemon, nekoč sinonim za joga hlače, ki so leta 2017 celo pristale v newyorškem Muzeju moderne umetnosti.
Generacija Z prisega na udobje. Široke hlače kombinirajo z oprijetimi topi, za popolnoma »oversized« videz pa jih nosijo skupaj s prevelikimi majicami, v slogu pevke Billie Eilish. “Super fit dekle, ki skriva svoje telo pod vrečastimi oblačili, je privlačnejše kot oprijeta, tesna športna oblačila,” je za Wall Street Journal pojasnila oblikovalka Emily Oberg.
Iskanja na Pinterestu potrjujejo trend, saj se je zanimanje za izraz “telovadna torba” v zadnjem letu povečalo za 400 odstotkov. Nike je po oceni analitičarke Kriste Corrigan postal “vodilni ponudnik” prevelikih športnih kosov, ki so trenutno na vrhuncu priljubljenosti pri Zoomerjih.
A praktičnost ostaja vprašljiva
Kljub temu mnogi opozarjajo, da široke hlače v telovadnici niso najbolj funkcionalne. Komentarji na družbenih omrežjih izpostavljajo, da so pajkice še vedno nepogrešljive pri vadbah, kot so joga, pilates ali kolesarjenje. “Pajkice so mrtve le, če ti je bolj mar za to, da si moden, kot za vadbo,” je povzel eden od uporabnikov.
Pajkice niso edini kos, ki je izgubil podporo generacije Z. Ozke kavbojke, bež barve in “milenijsko zeleni” odtenki so prav tako na seznamu nezaželenih. Mlajši kupci se vse bolj odmikajo od hitre mode in se raje odločajo za vintage slog ter aplikacije, kot sta Vinted in Depop. “Generacija Z je veliko bolj ozaveščena pri nakupovanju. Raje izbirajo rabljene kose in oblačila z zgodbo,” je za Daily Mail pojasnila stilistka Rochelle White.
Trenutno največji hit med Zoomerji so vetrovke in majice z retro logotipi, ki združujejo nostalgijo, udobje in dostopno ceno.
Foto: Pexels








