Mercedes-AMG GT XX: 40.075 kilometrov in 25 rekordov v manj kot osmih dneh

CONCEPT AMG GT XX: Rekordne inovacije za neusmiljeno zmogljivost [Foto: Mercedes-Benz]

Mercedes-AMG je na testni stezi Nardò na jugu Italije pisal novo poglavje v zgodovini avtomobilizma. Njihov prototip CONCEPT AMG GT XX je v manj kot osmih dneh prevozil 40.075 kilometrov in pri tem postavil kar 25 rekordov na dolge proge. Vozilo, ki dosega hitrosti do 300 km/h, je dokazalo ne le vzdržljivost nove električne arhitekture AMG.EA, temveč tudi tehnološko premoč na področjih hlajenja, aerodinamike in programske opreme.

Naše poslanstvo: na novo opredeliti standarde zmogljivosti s prelomnimi tehnologijami in inovacijami. Motivacija in predanost medfunkcijske ekipe Mercedes-AMG, Mercedes-Benz, Mercedes-Benz Mobility in našega motorja F1 so bile ključne za ta uspeh,“ je ob razkritju povedal Markus Schäfer, član upravnega odbora Mercedes-Benz Group AG.

Ekipa Mercedes-AMG je na stezo poslala dve vozili GT XX, ki sta krog za krogom zdržali ekstremne obremenitve in presegli meje zmogljivosti električnih vozil. „Pri AMG ima inovacija jasen namen: našim strankam mora zagotavljati zmogljivost. Zato se bo veliko tehnologij iz GT XX kmalu našlo tudi v proizvodnih vozilih,“ je poudaril Michael Schiebe, izvršni direktor Mercedes-AMG GmbH.

Med dosežki je tudi najdaljša razdalja, ki jo je električni avtomobil prevozil v 24 urah – prejšnji rekord so v enem tednu izboljšali kar štirinajstkrat. Vzdržljivostni preizkus je razkril, da novi pogonski sklop s tremi aksialnimi motorji in neposredno hlajeno baterijo brez težav zdrži obremenitve, primerljive z vztrajnostnimi dirkami.

Inovativni hladilni sistem in aerodinamika

Posebnost GT XX je centralno hladilno središče (CCH), ki povezuje vse komponente v enoten sistem. Zasnova omogoča učinkovito hlajenje tako motorjev kot baterije in elektronike, hkrati pa zmanjšuje težo in število cevi. V kombinaciji s pasivno hladilno ploščo v podvozju vozilo ohranja polno moč pri vožnji in pri polnjenju – nekaj, česar večina električnih avtomobilov danes še ne zmore.

K zmogljivosti prispeva tudi aerodinamika. Sistem AIRPANEL z lamelami omogoča optimalen pretok zraka glede na obremenitev, difuzor in Venturijev učinek pa zagotavljata stabilnost tudi pri 300 km/h. Rezultat je izjemno nizek koeficient zračnega upora 0,19, kar GT XX uvršča v sam vrh aerodinamičnih dosežkov.

Tehnološke posebnosti

Mercedes-AMG je koncept opremil z vrsto inovacij, ki nakazujejo prihodnost serijskih vozil:

InovacijaOpis
Aksialni motorjiTrije elektromotorji nove generacije za izjemno moč
Neposredno hlajena baterijaOhranja maksimalno zmogljivost tudi pri ekstremnih obremenitvah
Centralno hladilno središče (CCH)Pametno hlajenje vseh ključnih komponent
AR dirkalna čeladaPrikazuje podatke neposredno v voznikovem vidnem polju
Plazemski aktuatorEksperimentalna tehnologija za nadzor zračnega toka brez mehanskih spojlerjev
3D-skeniranje telesaIndividualno prilagojeni sedeži za vsakega voznika

S tem avtomobil ne preizkuša le hitrosti, temveč tudi ergonomijo, uporabniško izkušnjo in trajnostne materiale. Posebno pozornost je Mercedes namenil notranjosti, kjer so sedežne blazine natisnjene s 3D-tiskom in prevlečene z biotehnološkim usnjem LABFIBER.

Polnilna moč skoraj 1 megavat

Da bi GT XX lahko vzdrževal tempo, je Mercedes skupaj s partnerjem Alpitronic v Nardòju postavil začasno polnilno središče s kapaciteto več kot 2,5 MW. Vozila so se polnila s povprečno močjo 850 kW, prototipna polnilna postaja pa je prvič omogočila prenose do 1000 A prek standardnega CCS-kabla.

Ta zmogljivost pomeni, da so bila vozila po hitrih postankih pripravljena nadaljevati vožnjo pri 300 km/h brez zmanjšanja moči. Podatki, zbrani v realnem času, so se analizirali v Mercedes-Benz Intelligent Cloud v sodelovanju z Microsoftom, kar je inženirjem omogočalo sprotno optimizacijo strategije.

Eden ključnih elementov uspeha je bil Battery Management System, ki temelji na arhitekturi MB.OS. S pomočjo »virtualnih senzorjev« je programska oprema simulirala stanje baterijskih celic v realnem času, kar je omogočilo optimalno uravnavanje temperature in zmogljivosti.

Vozni profil je bil zasnovan po načelih Formule 1: stalna hitrost 300 km/h, natančno načrtovani postanki, rekuperacija pri zaviranju in hitri zagoni. Poseben Predictive Performance Manager je voznike vodil z vizualnimi in zvočnimi signali v AR čeladi, kar je zagotavljalo natančno izvajanje strategije.

Pnevmatike in partnerstva

Michelin je za ta projekt razvil povsem nove pnevmatike Pilot Sport 5 Energy, ki združujejo oprijem pri visokih hitrostih in energijsko učinkovitost. Posebne karbonske obloge na 20-palčnih platiščih izboljšujejo pretok zraka in stabilnost.

Podporo so prispevala tudi podjetja Microsoft in Signify, ki so skrbela za podatkovno infrastrukturo in osvetlitev na progi, ključni pri varnosti nočnih voženj in postankov v boksih.

CONCEPT AMG GT XX je v Nardòju dokazal, da lahko električni avtomobili dosegajo zmogljivosti, ki so bile še pred kratkim rezervirane za bencinske dirkalnike. Kot pravijo pri Mercedesu: „Zdaj s tehnološkim programom CONCEPT AMG GT XX vstopamo v novo dimenzijo zmogljivosti – tokrat s popolnoma električnim pogonom. Kaj bi torej lahko bilo bolj primerno kot ponovno loviti rekorde?

S tehnologijami, ki bodo že prihodnje leto vstopile v proizvodnjo, GT XX ni zgolj eksperimentalni prototip, temveč jasen pokazatelj smeri, v katero gre Mercedes-AMG – v električno prihodnost brez kompromisov glede zmogljivosti.

Anja Kadič

Foto: Mercedes-Benz