Mercedes-Benz Vans pripravlja velik korak naprej: leta 2026 bo na ceste zapeljal povsem električni VLE, prvi model, ki bo nastal na popolnoma novi, modularni arhitekturi prihodnosti. Gre za vozilo, ki združuje „najboljše iz obeh svetov“ – vozne lastnosti limuzine in prilagodljivost enoprostorca.
„Ker je dodana vrednost za stranke ključnega pomena za Mercedes-Benz,“ pravijo v tovarni iz Stuttgarta, „bo prihodnji VLE popolnoma ustrezal njihovim potrebam in zahtevam glede oblikovanja, funkcij in uporabnosti.“ Z do osmimi sedeži bo VLE v svojem razredu nagovarjal široko ciljno skupino: od družin in avanturistov do VIP prevoznikov.
V razvojnem programu je Mercedes-Benz VLE uspešno opravil tri ključne discipline – prva med njimi se je odvijala v vetrovniku v Stuttgartu. Tam je močno kamuflirani prototip dokazal, da ni le električen, temveč tudi izjemno učinkovit. Zunanja silhueta z napeto strešno linijo in gladkim zadkom je vodila do „impresivnega koeficienta upora“, kot poudarjajo inženirji.
Kljub dodatnim aerodinamičnim elementi na prototipu – kot so podaljški in zakrite reže – je VLE pokazal, da gre za vozilo, ki se zna upirati vetrovom prihodnosti.
Nardò: hitrostno uglaševanje v južni Italiji
Drugi korak razvoja je Mercedes-Benz opravil na znani testni stezi v italijanskem Nardòju. Tam so strokovnjaki merili, uglaševali in testirali električni pogonski sklop pri visokih hitrostih in hitrih menjavah ritma.
Glavni cilj? „Optimizirati nastavitve električnega pogona, procesov rekuperacije, toplotnega upravljanja in preveriti vpliv zadnjega krmiljenja na vodljivost.“ VLE tako ni le prostoren, temveč tudi dinamičen, uravnotežen in sposoben podajanja vozniške povratne informacije – kar običajno ni lastnost večjih električnih vozil.
Stuttgart–Rim z le dvema postankoma: dokaz v realnih razmerah
Da VLE ni le vozilo za laboratorij in zaprte steze, dokazuje tudi tretji preizkus – realno dolgo potovanje. Mercedes-Benz je prototip poslal na pot iz Stuttgarta v Rim, kjer je prevozil skoraj 1100 kilometrov z zgolj dvema postankoma za polnjenje, vsak v dolžini 15 minut.
Poudarek je bil jasen: preveriti vsakdanjo uporabnost na avtocestah, regionalnih cestah in v mestnih središčih – in to za ciljno publiko, ki zajema tako družine kot ljubitelje prostega časa. Mercedes-Benz je tako na tej poti testiral „primernost za vsakodnevno uporabo v različnih razmerah“, kar bo bistvenega pomena za kupce, ki stavijo na udobje, doseg in zanesljivost.
Leta 2026 bo VLE postal prvi Mercedes-Benz, zgrajen na novo razviti, modularni in prilagodljivi platformi za električne dostavnike. Ta platforma omogoča jasno razmejitev med zasebnimi luksuznimi modeli (kot sta VLE in VLS) ter komercialnimi vozili znotraj iste arhitekture.
Medtem ko bo VLE ciljal na premium potnike in zahtevne uporabnike, bo model VLS dodatno utrdil Mercedes-Benzovo prisotnost v najvišjem segmentu enoprostorcev. Oba modela bosta tako tvorila električno hrbtenico nove dobe, ki jo Mercedes-Benz razvija z mislijo na prihodnost mobilnosti.
Z VLE se Mercedes ne seli le v električno prihodnost – ustvarja jo. „Nova doba“ ni več le slogan, temveč smer, v katero že peljejo prvi prototipi z zvezdo na nosu.
Foto: Mercedes-Benz media









