Mercedes-Benz znova postavlja nove mejnike v svetu električnih dostavnikov. Njihov najnovejši prototip, Mercedes-Benz VLE, je na dolgi poti iz Stuttgarta v Rim brez težav prevozil skoraj 1100 kilometrov – in to s samo dvema krajšima postankoma za polnjenje. Vsak je trajal le 15 minut, kar je ob zahtevnem profilu poti – od vijugastih alpskih prelazov do mestnega vrveža Rima – več kot impresivno.
»Naši bodoči enoprostorci so znova impresivno dokazali svojo primernost za vsakodnevno uporabo na dolgih progah. Z le dvema kratkima postankoma za polnjenje od Stuttgarta do Alp in Rima – Mercedes-Benz VLE dokazuje impresivno učinkovitost nove električne arhitekture za dostavna vozila,« je povedal Andreas Zygan, vodja razvoja dostavnih vozil Mercedes-Benz AG.
Potovanje od 1090 kilometrov je bilo opravljeno v 13 urah, temperatura v vozilu pa je kljub zunanjemu temperaturnemu razponu (od 11 °C v Stuttgartu do 33 °C v Rimu) ostajala stalno klimatizirana na 22 °C.
Tehnični podatki:
| Podatek | Vrednost |
| Dolžina poti | 1.090 km |
| Čas potovanja | 13 ur |
| Število postankov za polnjenje | 2 |
| Čas posameznega polnjenja | 15 minut |
| Temperatura na začetku poti | 11 °C |
| Temperatura ob prihodu | 33 °C |
| Notranja temperatura | 22 °C ves čas vožnje |
V praksi se je sistem za rekuperacijo in pametno upravljanje temperature izkazal za ključen pri ohranjanju učinkovitosti. K temu je veliko prispeval tudi napreden sistem krmiljenja zadnje osi.
Krmiljenje zadnje osi: okretnost na italijanskih ulicah
Ena največjih prednosti VLE je prav njegova okretnost, ki jo zagotavlja novo krmiljenje zadnje osi. »Krmiljenje zadnje osi zagotavlja enostavno in okretno upravljanje tudi v ozkih ovinkih na italijanskih cestah,« poudarjajo pri Mercedes-Benzu. V praksi to pomeni boljšo vodljivost vozila v zahtevnih mestnih središčih in na zavitih cestah, kar je za kombi segment ključno pri vsakodnevni uporabi.
S to testno vožnjo Mercedes-Benz ni želel zgolj preveriti zmogljivosti baterije. Cilj je bil dokazati pripravljenost nove arhitekture za serijsko proizvodnjo. Testna vožnja do Rima je le ena izmed mnogih v sklopu obsežnega validacijskega programa, ki vključuje digitalna testiranja, zimske vožnje na Švedskem in ekstremne pogoje na Severnem rtu na Norveškem.
»Testne vožnje, kot je dolga proga od Stuttgarta do Rima, so del celovitega programa za testiranje zmogljivosti celotnega vozila, ki vključuje številne klimatske cone in profile poti,« pravijo inženirji pri Mercedes-Benzu.
Mercedes-Benz bo leta 2026 predstavil modularno arhitekturo za kombije, ki bo jasno ločila modele za komercialno in zasebno rabo. VLE bo del segmenta tako imenovanih Grand Limousine vozil – prestižnih enoprostorcev, ki bodo združevali funkcionalnost, luksuz in električno učinkovitost.
Modela prihodnosti:
| Model | Namen |
| VLE | Do 8 sedežev, za družine, prosti čas in VIP |
| VLS | Ekskluzivna Grand Limousine prestižnega razreda |
Za severnoameriški in kitajski trg bodo prvič predstavljena povsem električna luksuzna vozila srednjega razreda z oznako Grand Limousine.
Mercedes-Benz z VLE dokazuje, da električni kombiji niso več kompromis, temveč kompetenten odgovor na potrebe prihodnosti – ne le za dostavna vozila, ampak tudi za družine, potovanja in luksuzni prevoz. In kot kaže, Rim ni bil cilj, temveč šele začetek.
Foto: Mercedes-Benz









