Organizacija za varstvo potrošnikov Foodwatch je v najnovejši preiskavi oglaševalskih praks podelila naziv »najbolj predrzna oglaševalska laž leta« mlečni čokoladi znamke Milka, natančneje različici Alpine. V razlagi so izpostavili primer t. i. shrinkflacije, pri kateri se količina izdelka zmanjša, medtem ko cena ostane enaka ali celo zraste.
Po navedbah Foodwatcha je Milkina čokolada učbeniški primer tega pojava. »Čokolada Milka je učbeniški primer tako imenovane ‘shrinkflacije’ in prav zato so jo potrošniki razglasili za najbolj predrzno oglaševalsko laž leta,« so zapisali v izjavi za javnost. Organizacija je opozorila, da je podjetje Mondelez, lastnik blagovne znamke Milka, čokoladi najprej zvišalo ceno s 1,49 evra na 1,99 evra, nato pa znižalo težo tablice s 100 gramov na 90 gramov. Po njihovih izračunih to pomeni 48-odstotno povečanje cene glede na količino izdelka.
V okviru glasovanja za negativno nagrado »Goldener Windbeutel« (dobesedno: zlata zračna vrečka), ki jo Foodwatch tradicionalno podeljuje podjetjem z najbolj zavajajočim oglaševanjem, je za Milko glasovalo 34 odstotkov sodelujočih. Glasovanje je potekalo na ravni Nemčije in je pritegnilo več tisoč potrošnikov.
Mondelez se je na očitke odzval s pojasnilom, da je na svetovnih trgih prišlo do bistvenih podražitev kakava in drugih surovin. »Poslovno okolje je bolj zapleteno in nestanovitno kot kdaj koli prej,« so poudarili v izjavi podjetja.
Kritike zaradi slabe označitve in pomanjkanja preglednosti
Organizacija Foodwatch Mondelezu očita tudi netransparentnost pri obveščanju potrošnikov o spremembah. »Na sprednji strani čokolade res piše, da gre za 90-gramsko tablico, vendar je etiketa majhna in je na policah supermarketov pogosto prekrita,« opozarjajo.
V Foodwatchu dodajajo, da se je povprečna cena čokolade v Nemčiji v preteklem letu povišala za približno osem odstotkov, medtem ko so bile podražitve pri posameznih Milka izdelkih tudi do 64-odstotne.
Na drugem mestu letošnjega seznama »zavajajočih izdelkov« se je znašel dimljeni losos norveškega podjetja, ki naj bi po ugotovitvah Foodwatcha ignoriral predpise o zaščiti živali.
Tretje mesto je zasedla čokolada z imenom »Menstru Chocobar«, namenjena ženskam med menstruacijo. Izdelek na embalaži izpostavlja prisotnost železa in vitamina B6, ki naj bi lajšala menstrualne simptome. Foodwatch je ob tem poudaril, da za tovrstne trditve ni znanstvene podlage.
Na četrtem mestu se je znašla margarina Rama, ki jo proizvaja podjetje Flora Food Group. Organizacija opozarja, da je kljub oglaševanju s trditvijo »100-odstotno naravne sestavine« izdelek poln industrijsko predelanih dodatkov, kar naj bi bilo zavajajoče.
Organizacija Foodwatch nagrade podeljuje že več kot desetletje, pri čemer želi opozoriti na prakse, ki po njihovem mnenju škodujejo zaupanju potrošnikov v prehransko industrijo.
Foto: Pixabay/pixelheart








