Novi BMW F 450 GS: 48 KM za vstop v svet GS

ByAnja Kadič

18. novembra, 2025 ,
Novi BMW F 450 GS [Foto: BMW]

BMW Motorrad širi družino modelov GS z novim modelom F 450 GS, namenjenim voznikom z dovoljenjem razreda A2. Motocikel razvije 35 kW (48 KM) pri 8.750 vrt./min, skupna teža, pripravljena za vožnjo, pa znaša 178 kilogramov. Novi model je bil kot koncept prvič predstavljen na sejmu EICMA leta 2024, zdaj pa v serijski obliki vstopa v hitro rastoči segment srednje velikih pustolovskih motociklov.

Izvršni direktor BMW Motorrad Markus Flasch je izpostavil, da gre za „pristen BMW GS v razredu A2 z močjo 48 KM“, so navedli. Po njegovih besedah novi F 450 GS „uteleša bistvo GS-a: sedite, zavrtite plin, zabavajte se – s popolnim nadzorom in maksimalno samozavestjo“, so poudarili. Motocikel naj bi bil „preprost, robusten in vedno pripravljen“ ter „najboljši prijatelj za vsako vozno situacijo“, so pojasnili.

Pri BMW Motorrad F 450 GS opisujejo kot vsestranski motocikel za vsak dan, daljša potovanja in občasno terensko vožnjo. Model združuje vsakodnevno uporabnost, športno dinamiko, udobje in sposobnosti za vožnjo izven asfalta.

„Z BMW F 450 GS nagovarjamo še posebej široko ciljno publiko,“ je poudarila vodja produktov Astrid Neudecker. Gre za motor, „namenjen vsem, ki cenijo maksimalno okretnost, vsestranskost, čisti užitek v vožnji in najsodobnejšo tehnologijo,“ so pojasnili. Neudecker je ob tem opozorila tudi na „trenutni trend zmanjševanja prostornine, prehoda s težkih motornih koles na kompaktne in vsestranske stroje“, kar po njihovih besedah potrjuje zanimanje za ta segment. F 450 GS po njeni oceni ponuja „idealno kombinacijo igrivega upravljanja, okretnosti, dinamike in visokokakovostne opreme – brez kompromisov glede kakovosti ali tehnične zmogljivosti“, so poudarili.

Dva valja, 420 cm³ in poraba 3,8 l/100 km

Srce novega F 450 GS je povsem na novo razvit dvovaljni vrstni motor s prostornino 420 cm³, vbrizgavanjem goriva in izpušnim sistemom iz nerjavečega jekla, nameščenim na desni strani. Motor razvije 35 kW (48 KM) pri 8.750 vrt./min in največji navor 43 Nm pri 6.750 vrt./min.

Z uporabo visokotehnoloških materialov in optimizacijo notranjega trenja so pri BMW dosegli, da je agregat po navedbah proizvajalca eden najbolj kompaktnih in zmogljivih dvovaljnikov v razredu A2. Poraba znaša 3,8 litra na 100 kilometrov, 14-litrski rezervoar pa omogoča doseg več kot 350 kilometrov. Motor izpolnjuje okoljske zahteve standarda EU5+, servisni interval pa ostaja pri 10.000 kilometrih.

Ročična gred z zamikom 135 stopinj in dodatna uravnoteževalna gred naj bi zagotavljali značilen zvok in izrazit karakter, hkrati pa nizko raven vibracij. „Ta zasnova prinaša čustven vozni občutek in hkrati zmanjšuje neželene vibracije na izjemno nizko raven,“ so pojasnili pri BMW Motorrad.

Sklopka Easy Ride in pomoč pri prestavljanju

Eden ključnih tehničnih poudarkov novega modela je sklopka Easy Ride (ERC), ki predstavlja nadaljnji razvoj centrifugalne sklopke. V jedru je natančna centrifugalna enota, ki sklopko vklaplja glede na število vrtljajev motorja.

Sistem v različici F 450 GS Trophy spada v serijsko opremo, pri ostalih izvedbah je na voljo kot doplačilo. V kombinaciji s sistemom Shift Assistant Pro lahko voznik speljuje in prestavlja brez uporabe ročice sklopke, vključno z zahtevnimi manevri na terenu. Ročica sklopke ostane na krmilu in omogoča ročni poseg, ko si voznik to zaželi, denimo pri natančnih manevrih ali dvigu sprednjega kolesa čez oviro.

Pri BMW poudarjajo, da ERC ostane zaprt tudi pri prostem teku. „To zagotavlja naravno, znano upravljanje, primerljivo s konvencionalno sklopko,“ so pojasnili. Motorna zavora deluje do tik pred zaustavitvijo, šele nato sistem sklopko odpre in tako prepreči ugašanje motorja pri počasni vožnji ali ustavljanju.

Šeststopenjski menjalnik je na novo zasnovan, navor se prenaša prek verige z X-obročki na levo nameščeni sekundarni pogon. Shift Assistant Pro je na voljo v vseh paketih opreme razen pri osnovni različici, pri kateri ga je mogoče naknadno vgraditi.

Elektronski asistenčni sistemi in načini vožnje

Serijski BMW F 450 GS ponuja tri načine vožnje: „Dež“, „Cesta“ in „Enduro“. Voznik lahko prilagodi odziv motorja in delovanje elektronskih sistemov glede na razmere in osebne preference. Standardno so vgrajeni ABS Pro, dinamični nadzor zavor (DBC), dinamični nadzor oprijema (DTC) in nadzor navora upora motorja (MSR).

Na voljo je tudi dodatni način „Enduro Pro“, ki je od paketa opreme Exclusive naprej zasnovan za zahtevnejšo terensko vožnjo z grobo profiliranimi pnevmatikami. V tem programu je mogoče na zadnjem kolesu izklopiti delovanje ABS, kar izkušenejšim voznikom omogoča več nadzora pri vožnji izven urejenih cest.

Novo podvozje in zavore Brembo/ByBre

F 450 GS stoji na novo razvitem jeklenem cevastem okviru, ki združuje varjene cevi in kovane elemente ter motor uporablja kot nosilni del. Kratka medosna razdalja in kompaktna zasnova naj bi prispevali k igrivemu upravljanju, visoki togosti in stabilnosti pri višjih hitrostih.

Spredaj motocikel uporablja obrnjene teleskopske vilice KYB s premerom 43 milimetrov. V paketih Sport in GS Trophy je nameščeno t. i. „športno vzmetenje“, pri katerem je možno nastavljati blaženje odboja in kompresije. Zadaj je dvostranska votla nihajna roka iz litega aluminija, povezana s centralno vzmetjo KYB. Ta omogoča nastavitev prednapetosti vzmeti in odboja, blaženje, odvisno od hoda, pa izvira iz relija in je po navedbah BMW edinstveno v tem segmentu.

Zaviranje sprednjega kolesa prevzema plavajoča enokolutna zavora s 4-batno fiksno čeljustjo Brembo in 310-milimetrskim kolutom. Zadaj je nameščena enokolutna zavora ByBre z 1-batno plavajočo čeljustjo in 240-milimetrskim kolutom. ABS Pro omogoča zaviranje v nagibu, dinamična zavorna luč pa opozarja voznike za motociklom na intenzivno zaviranje. DBC pomaga pri ohranjanju stabilnosti, saj preprečuje nenamerno dodajanje plina med zaviranjem.

Kolesa, pnevmatike in ergonomija za cesto in teren

Serijski F 450 GS je opremljen z lahkimi litimi aluminijastimi platišči in brez zračnicami. Spredaj je nameščena pnevmatika dimenzij 100/90-19, zadaj pa 130/80-17, primerna za kombinirano cestno in lažjo terensko uporabo. V okviru originalne dodatne opreme ponujajo tudi kolesa s križnimi naperami.

Ergonomski trikotnik med sedežem, stopalkami in krmilom je zasnovan za pokončen in sproščen položaj vožnje. Krmilo iz zoženih aluminijastih cevi je visoko postavljeno in prilagojeno vožnji tako sede kot stoje. 14-litrski rezervoar in ohišje okoli njega sta oblikovana tako, da zagotavljata dober oprijem kolen.

Serijsko je vgrajen dvodelni sedež višine 845 milimetrov. V ponudbi dodatne opreme sta tudi nizek sedež z višino 830 milimetrov in Rally sedež v črno-belo-rdeči kombinaciji z višino 865 milimetrov. Nastavljive ročice zavor in sklopke so serijski del opreme, dodatni 20-milimetrski dvig krmila iz eloksiranega aluminija pa je na voljo kot doplačilo.

Stopalke za noge so serijsko opremljene z odstranljivimi gumijastimi vložki, pod njimi se skriva nazobčan profil za terensko vožnjo. Višino nožne zavorne ročice je mogoče prilagoditi v dveh položajih z razponom 20 milimetrov, nastavljiva je tudi prestavna ročica. Širše enduro stopalke so del paketa Exclusive oziroma na voljo kot dodatna oprema.

Oprema za potovanja, zaščita in povezljivost

Za večje udobje in zaščito pred vetrom je mogoče motocikel opremiti z različnimi vetrobranskimi stekli. Na voljo sta višje Tour vetrobransko steklo, nastavljivo po višini, ter prozorna ali zatemnjena različica Rally. Pri BMW poudarjajo, da modularni sistem omogoča prilagoditev motocikla različnim uporabam, od vsakodnevne vožnje do daljših potovanj.

Originalna dodatna oprema vključuje tudi ščitnike motorja, zaščitne palice, zaščito sprednje osi in druge komponente za zmanjšanje poškodb v primeru padca. Za prtljago so na voljo stranske torbe, torbe za zadnji del, roloji za prtljago, torbe na rezervoarju, nosilci in zgornji kovčki.

Serijsko je vgrajen LED žaromet z značilnim dnevnim svetlobnim podpisom v obliki črke „X“. Tudi smerniki in druge svetlobne enote uporabljajo LED tehnologijo. V kokpitu je standardno nameščen 6,5-palčni TFT zaslon, ki prikazuje podatke na zaslonu Pure Ride in dodatnem športnem prikazu z informacijami o delovanju DTC, zavorni sili in kotu nagiba. Prek povezljivosti je mogoče upravljati telefon, glasbo in navigacijo. V kokpitu je tudi vtičnica USB-C za napajanje naprav.

Štiri opremske različice za različne potrebe

BMW F 450 GS je na voljo v štirih opremskih paketih. Osnovni model F 450 GS je lakiran v barvi Cosmic Black. Različica F 450 GS Exclusive, prav tako v barvi Cosmic Black, dodaja terenske stopalke, ščitnike za roke, plastično zaščito podvozja, sistem Riding Modes Pro, sistem Shift Assistant Pro in prozorno vetrobransko steklo.

Različica F 450 GS Sport nastopa v rdeči barvi Racing Red. Serijsko vključuje terenske stopalke, ščitnike za roke, zaščito podvozja, načine Riding Modes Pro, sistem Shift Assistant Pro, prozorno vetrobransko steklo in športno vzmetenje z nastavljivimi vilicami KYB.

Na vrhu ponudbe je model F 450 GS Trophy v kovinsko modri barvi Racing Blue. Opremljen je s terenskimi stopalkami, belimi ščitniki za roke, sistemom Riding Modes Pro, sistemom Shift Assistant Pro, športnim vzmetenjem, zatemnjenim reli vetrobranskim steklom, aluminijasto zaščito motorja in sklopko Easy Ride (ERC), ki je pri tej različici del serijske opreme.

Anja Kadič

[Foto: BMV]