Novi Mercedes-Benz GLB prestaja ekstremna zimska testiranja pri -40

Tudi v najhladnejših temperaturah vam novi GLB ponuja občutek "dobrodošli doma". [Foto: Mercedes]

Povsem novi Mercedes-Benz GLB prestaja obsežna testiranja v hladnem vremenu. Preizkusi potekajo v klimatskih vetrovnikih tehnološkega centra v Sindelfingenu, kjer lahko simulirajo temperature vse do –40 stopinj Celzija. Poleg mraza lahko ustvarijo tudi ekstremne snežne nevihte.

Model GLB bo svetovno premiero doživel 8. decembra 2025. Inženirji želijo pred tem preveriti vse ključne sisteme, predvsem ogrevanje, vidljivost in zmogljivost v snegu. Vozilo je zasnovano kot petsedežnik ali sedemsedežnik, namenjeno zimskim izletom in manj predvidljivim razmeram.

V hladnem tunelu lahko temperatura pade vse do –40 stopinj Celzija. Sodobni snežni topovi omogočajo izdelavo različnih tipov snega. V kombinaciji z ventilatorjem lahko snežinke dosežejo hitrost do 200 km/h.

Mercedes-Benz ima v Sindelfingenu dva takšna vetrovnika. Oba vključujeta valovito površino, ki simulira realno cesto. Elektromotorji poganjajo štiri valje pod posameznimi kolesi, kar omogoča preizkušanje štirikolesnega pogona 4MATIC v pogojih, ki jih na cestah naletijo le redki.

Skupna moč testnih ploščadi znaša 780 kW, pri čemer lahko dosežejo hitrosti do 265 km/h. Tehniki iz kontrolne sobe uravnavajo temperaturo, veter, vlažnost in druge parametre. Preizkuse lahko spremljajo skozi izolirana panoramska okna.

Tudi toplota predstavlja izziv

V drugem vetrovniku preizkušajo vročinske obremenitve. Temperaturna razpona je med –10 in +60 stopinj Celzija. Sistem z 32 močnimi svetilkami omogoča simulacijo sončnega sevanja od 200 do 1200 W/m².

Na voljo je tudi segment ogrevane „vroče ceste“, kjer temperatura cestišča lahko doseže do +70 stopinj Celzija. Cilj je ustvariti razmere, kakršne vozilo doživi na žgočih asfaltnih površinah v južni Evropi ali puščavskih območjih.

Inženirji med testiranjem preučujejo številne funkcije, kot so brisalci, ogrevanje stekel in dovodi zraka. Pri temperaturi –15 stopinj Celzija je novi GLB potreboval 15 minut, da je popolnoma odtajal zaledenelo vetrobransko steklo. To mu je uspelo samo z nastavitvijo ogrevalnega sistema. „To mora delovati brez posredovanja voznika,“ so pojasnili v tehnični ekipi.

Hitrejše ogrevanje in večja učinkovitost

Novi GLB je zasnovan tako, da se notranjost pri –7 stopinjah Celzija bistveno hitreje ogreje kot pri predhodniku. Mercedes-Benz navaja, da se kabina segreje dvakrat hitreje. Električna različica GLB porabi približno polovico manj energije za ogrevanje kot prejšnja generacija.

Strategija ogrevanja daje prednost zgornjemu delu telesa in rok. „Želeli smo takojšnje udobje,“ so poudarili razvijalci. Ko potnik vstopi v vozilo, se ogrevanje samodejno aktivira.

Toplotna črpalka, zasnovana po sistemu iz modela VISION EQXX, hkrati uporablja tri vire toplote: odpadno toploto pogona, toploto baterije in okoliški zrak. To zmanjšuje porabo energije in povečuje doseg električnega modela.

Nova notranjost in opcijski MBUX Superscreen

Novi GLB prinaša bolj puristično obliko notranjosti. Osrednji element je opcijski MBUX Superscreen, ki se razteza po celotni širini armaturne plošče. Krožne prezračevalne odprtine v barvi Silver Shadow ustvarjajo futurističen videz.

Sredinska konzola je lebdeča, ponuja večje odlagalne površine in možnost brezžičnega polnjenja telefona. Novi volan prinaša bolj ergonomičen pristop. Mercedes-Benz je po željah kupcev vrnil klecno stikalo za omejevalnik hitrosti in DISTRONIC.

Več prostora in boljša prilagodljivost

GLB ostaja na voljo v petsedežni ali sedemsedežni izvedbi. V primerjavi s predhodnikom ponuja več prostora za glavo in več prostora za noge v drugi vrsti. Panoramska streha izboljša občutek odprtosti kabine.

Vzdolžno pomična zadnja vrsta je serijska pri sedemsedežni različici, pri petsedežni pa na voljo kot dodatna oprema. Tretja vrsta sedežev se lahko zloži v dno prtljažnika. Vstop je lažji zaradi večjega območja nastavitve funkcije Easy-Entry.

Nova panoramska streha prinaša napredne premazne plasti, ki poleti ščitijo pred toploto in pozimi ohranjajo notranjo toploto. Opcijsko je mogoče spremeniti prozornost stekla – od popolnoma jasne do opalne. Reakcijski čas je od 10 do 20 milisekund.

Osvetljena izvedba strehe ustvarja učinek zvezdnega neba. „Vsak segment je povezan z ambientalno osvetlitvijo,“ so navedli v Mercedes-Benzu.

Anja Kadič

Foto: Mercedes