Novi Volkswagen T-Roc: prenova, ki postavlja razred na glavo

ByAnja Kadič

1. decembra, 2025 ,
Novi Volkswagen T-Roc [Foto: Volswagen]

Volkswagen je vstop nove generacije modela T-Roc pospremil z obsežno predstavitvijo, v kateri so pri znamki izpostavili, da gre za enega njihovih ključnih evropskih modelov zadnjih let. T-Roc, ki je bil premierno predstavljen leta 2017 in do danes izdelan v več kot 2 milijonih primerkov, ostaja najbolje prodajani SUV na evropskih registracijskih lestvicah. Pri znamki poudarjajo, da je bila do leta 2025 prva generacija „nedvomno najbolje prodajani SUV v Evropi“.

Pri Volkswagnu napovedujejo, da nova generacija prinaša izpopolnjene rešitve na področju pogonov, notranjosti in asistenčnih sistemov. Izvršni direktor Thomas Schäfer je ob predstavitvi dejal: „Naše stranke obožujejo T-Roc – in prepričan sem, da ima nova generacija vse, kar je potrebno za nadaljevanje te velike zgodbe o uspehu: progresivno oblikovanje, inovativne tehnologije, vrhunsko kakovost in vrednost, intuitivno upravljanje ter prijetno uravnoteženo vodljivost.“

Pri znamki dodajajo, da novi model prevzema jasnejšo oblikovno identiteto, z bolj izrazitimi linijami, logično razporeditvijo površin in izboljšano aerodinamiko, pri čemer količnik upora cₑ = 0,29 pomeni približno 10-odstotno izboljšanje glede na predhodnika. „Vsaka linija in vsaka površina temeljita na logiki in funkcionalnosti,“ poudarjajo oblikovalci.

Zunanja podoba ohranja ključne elemente prve generacije, med drugim značilno »hokejsko palico« ob strešni liniji ter močan ramenski del, ki ostajata del T-Rocove prepoznavne DNK. Hkrati je sprednji del oblikovan bližje novejši Volkswagnovi družini modelov in predstavlja prehod v oblikovalsko smer prihodnjih let.

Popolnoma hibridna pogonska paleta

Nova generacija T-Roca bo po napovedih znamke prva Volkswagnova linija, ki bo ponujala izključno hibridne pogone. Ob lansiranju bosta na voljo 1.5 eTSI blaga hibrida z močjo 85 kW (116 KM) in 110 kW (150 KM). Pri Volkswagnu pojasnjujejo, da sistema z rekuperacijo shranjujeta energijo v litij-ionski bateriji, kar omogoča pogostejše izklapljanje motorja in nižjo porabo.

V letu 2026 paleto dopolnjujejo še 2.0 eTSI 4MOTION (150 kW/204 KM), zmogljivejša različica T-Roc R 4MOTION, ter dve popolnoma hibridni 1.5-litrski različici s 100 kW (136 KM) in 125 kW (170 KM). Vse izvedbe bodo opremljene z avtomatskim menjalnikom, pogon pa bo razdeljen med štirikolesne in spredaj gnan scenarij.

Druga generacija temelji na platformi MQB evo, kar omogoča uporabo naprednih asistenčnih sistemov iz modelov Tiguan in Tayron. Pri znamki izpostavljajo, da T-Roc prvič ponuja najnovejšo stopnjo sistema Travel Assist, ki podpira samodejno menjavo voznega pasu ter natančnejše prilagajanje hitrosti. „Gre za pomemben korak v smeri večje varnosti in uporabniške prijaznosti,“ so navedli pri Volkswagnu.

Pomembni novosti sta tudi sistem Emergency Assist, ki ob zdravstvenih težavah voznika varno ustavi vozilo, ter Park Assist Pro, ki omogoča popolnoma samodejno parkiranje, tudi prek aplikacije na pametnem telefonu.

Notranjost postavljena po vzoru višjega razreda

Volkswagen je notranjost oblikoval z vodoravno orientiranimi površinami, novimi materiali in serijsko višjo stopnjo opreme. „Kakovost materialov opredeljuje nov status quo v razredu,“ poudarjajo pri znamki. Mehke obloge armaturne plošče, perforirani in osvetljeni usnjeni dodatki ter nove sedežne tkanine ustvarjajo občutek višjega segmenta.

Novi digitalni instrumenti omogočajo tudi »black panel« način, projekcijski zaslon pa je prvič na voljo v tem razredu modela. Infotainment ponuja glasovno upravljanje in vključitev ChatGPT. T-Roc je kot prvi v razredu na voljo z dvopodročno ali tripodročno klimatsko napravo, odvisno od različice opreme.

Zaradi 122 mm večje dolžine je na zadnji klopi več prostora za noge, prtljažnik pa ponuja 475 litrov osnovne prostornine. Od različice Life naprej je sredinski del zadnje klopi ločeno zložljiv, sovoznikov sedež pa je mogoče poklopiti za prevoz daljših predmetov.

Različice opreme in dodatki

Matrika opreme je preprostejša, sestavljajo jo serijska Trend ter nadgradnje Life, Style in R-Line. Različica Style uvaja masažne sedeže ergoActive, medtem ko je R-Line opremljen s športnimi sedeži z integriranimi vzglavniki in značilno oznako „R“. Med dodatki sta Harman Kardon zvočni sistem z močjo 480 W ter panoramsko strešno okno, na voljo pa je tudi vlečna kljuka (nosilnost 80 kg).

Volkswagen pri T-Rocu uvaja najobsežnejšo uporabo recikliranih materialov doslej – do 140 komponent je v celoti ali delno izdelanih iz recikliranih zmesi, skupna masa teh materialov pa znaša približno 40 kg, kar pomeni okrog 16 odstotkov vse plastike v vozilu. „T-Roc ima trenutno najvišjo vsebnost recikliranih materialov med vsemi našimi modeli,“ so dodali pri znamki.

Pri tem se uporabljajo tekstiliji iz recikliranih PET-plastenk, umetni mikroflis ArtVelours Eco, okolju prijazni nadomestki za krom ter reciklirani materiali za obloge, strop, prtljažnik in podvozje.

Predprodaja nove generacije T-Roca je že stekla, prihod v prodajne salone po Evropi pa sledi v kratkem.

Anja Kadič

Foto: Volkswagen