Iz Rüsselsheima prihaja sveža novica za vse, ki prisegajo na kombinacijo športnosti, praktičnosti in varčnosti: Opel je prenovil svojo linijo priključnih hibridov. Astra, Astra Sports Tourer in Grandland so zdaj na voljo z izboljšanim priključnim hibridnim pogonskim sklopom. Največji novosti sta večja sistemska moč – 144 kW (196 KM) – in baterija s povečano kapaciteto, ki omogoča večji doseg v izključno električnem načinu.
„Za tiste, ki želijo voziti še posebej dinamično in odgovorno, hkrati pa ne želijo biti popolnoma električni, je novi priključni hibrid v Astri in Astri Sports Tourer ravno prava izbira,“ je poudaril Patrick Dinger, vodja znamke Opel Nemčija.
Novi pogonski sklop se od predhodnika razlikuje po kar 11 kW (16 KM) večji moči, ki jo dopolnjuje navdušujočih 360 Nm navora. Za vse, ki iščejo suvereno pospeševanje, velja podatek o pospešku od 0 do 100 km/h: Astra to zmore v 7,6 sekunde, Sports Tourer pa v 7,7 sekunde. Najvišja hitrost znaša 225 km/h.
Tehnični podatki: Astra in Sports Tourer Plug-in Hybrid
| Model | Poraba el. energije | Poraba goriva | CO₂ emisije | Doseg el. pogona |
| Astra PHEV | 12,7–12,9 kWh/100 km | 2,2–2,3 l/100 km | 50–52 g/km (B) | do 83 km (WLTP) |
| Astra Sports Tourer PHEV | 12,9–13,1 kWh/100 km | 2,3–2,4 l/100 km | 51–54 g/km (B) | do 83 km (WLTP) |
| Poraba z izpraznjeno baterijo | 5,4–5,6 l/100 km | – | D | – |
Opel navaja, da se je povprečna poraba elektrike zmanjšala v primerjavi s prejšnjimi modeli (prej 16,3–16,5 kWh/100 km), ob tem pa je vozilu uspelo povečati električni doseg za celih 26 kilometrov. To pomeni, da lahko številni vozniki svoje dnevne poti v mestu opravijo izključno z elektriko, brez emisij.
Novi elektrificirani sedemstopenjski menjalnik z dvojno sklopko je optimiziran za večjo zmogljivost in gladkejše prestavljanje, kar povečuje vozno udobje. Po novem se voznik ne bo več srečal z značilnim „cukanjem“, ki so ga bili deležni nekateri starejši modeli hibridov – tukaj gre za izkušnjo, ki je precej bližje vožnji z izpopolnjenim avtomatskim menjalnikom.
„Vozniki in potniki uživajo v večjem udobju vožnje,“ dodajajo pri Oplu, kjer so še posebno ponosni na dejstvo, da so ohranili začetno ceno modela: 38.460 evrov za Astro in 39.960 evrov za Sports Tourer (z vključenim nemškim DDV).
Notranjost je opremljena z modernimi tehnologijami, kot so desetpalčni barvni zaslon na dotik, digitalni prikazovalnik voznikovih informacij, brezžična povezava z Apple CarPlay in Android Auto, ter zagon brez ključa „Keyless Start“.
Grandland z novo generacijo priključnega hibrida
Opel ni pozabil niti na svoje večje modele. Grandland Plug-in Hybrid, ki se uvršča v segment športnih terencev, zdaj ponuja naprednejši pogonski sklop naslednje generacije. Njegova kombinacija močnega elektromotorja in izpopolnjenega motorja z notranjim zgorevanjem omogoča povsem nov nivo energetske učinkovitosti.
| Model | Poraba el. energije | Poraba goriva | CO₂ emisije |
| Grandland PHEV | 20,4–21,0 kWh/100 km | 0,8–0,9 l/100 km | 19–21 g/km (B) |
| Poraba z izpraznjeno baterijo | 6,8–7,0 l/100 km | – | F |
Kljub višji porabi električne energije v primerjavi z Astrama, Grandland ponuja izjemno nizke emisije CO₂ v hibridnem načinu – celo pod 20 gramov. Ta podatek je impresiven za vozilo njegove velikosti. Ko se baterija izprazni, pa se – razumljivo – poraba goriva zviša, kar potrjuje dejstvo, da se pri večjih avtomobilih največji učinek priključnega hibrida doseže ob rednem polnjenju.
Komu je ta tehnologija pisana na kožo?
Priključni hibridi ostajajo vmesna rešitev za številne evropske voznike, ki še niso pripravljeni popolnoma prestopiti na baterijska električna vozila. Zlasti v državah, kjer je infrastruktura za polnjenje še v razvoju, ali kjer posamezniki nimajo možnosti polnjenja doma, je kombinacija elektromotorja in bencinskega agregata še vedno najbolj pragmatična izbira.
„To jim daje svobodo, da vedno izberejo želeni tip pogona,“ pravi Dinger in s tem povzame ključno filozofijo nove generacije hibridov: prilagodljivost.
Za mestne vožnje je električni način prava izbira, saj omogoča popolnoma tiho in brezogljično izkušnjo. Na daljših poteh ali avtocestah pa prevzame vlogo bencinski motor, ki ob večjih hitrostih deluje optimalno. V kombinaciji s povečanimi baterijami in novo generacijo menjalnikov Opel jasno kaže, da ostaja resen igralec v segmentu elektrificiranih vozil.
Z novo generacijo priključnih hibridov Opel ne sledi zgolj trendom, temveč postavlja nova merila. Povečan električni doseg, boljši menjalnik, višja moč in ohranjena cena – to so ključni aduti prenovljene Astre, Astre Sports Tourer in Grandlanda. Z bogato serijsko opremo in premišljeno zasnovo pogona bo Opel še naprej nagovarjal racionalne voznike, ki ne želijo sklepati kompromisov med užitkom v vožnji in okoljsko odgovornostjo.
Kot pravijo pri Oplu: „Kupci imajo na voljo popolno izbiro, ki postaja še bolj privlačna.“
Foto: Opel/Stellantis media









