Zadnja dirka letošnje dirkaške sezone se za Marka Kastelica ni izšla povsem po načrtih. V Estorilu na Portugalskem je Kastelic nastopil z moštvom Mapetrol Lema racing in se pred zadnjo dirko sezone še potegoval za naslov “Iberskega prvaka” v tem prvenstvu. Mark Kastelic je letos poleg dirk v italijanskem prvenstvu (kjer je pred tremi tedni na dirki v Misanu postal prvak), nastopal namreč tudi na dirkah evropskega in špansko-portugalskega prvenstva, kjer se je sezona končala z današnjo dirko v Estorilu.
Čeprav je na zadnji odpeljani dirki prvenstva imenovanega »Iberian Supercars«, v španskem Jerezu stal na zmagovalnih stopničkah, pa se dirka na portugalskem tokrat ni izšla povsem po načrtih dirkača in moštva.
Moštvo Mapetrol Lema racing je na dirki v Estorilu nastopilo z dvema dirkačema, ki sta letos zastopala ekipo na tem prvenstvu. V avtomobilu je poleg 18 letnega Kastelica iz Ivanče gorice sedel še izkušeni portugalski voznik Bruno Pires, ki se je hkrati potegoval tudi za naslov portugalskega prvaka. Naveza Kastelic -Pires in pa moštvo Mapetrol Lema racing je bila pred dirko uvrščena na drugo mesto v prvenstvu, z zaostankom treh točk za vodilnimi in tako z lepimi možnostmi za boj v prvenstvu vse do zadnje dirke.
No, na žalost jo je slovenskemu moštvu tokrat zagodla dirkaška sreča in se je že na dopoldanski prvi dirki dneva Marku Kastelicu, prav v zadnjem krogu pred koncem dirke, zgodil gumi defekt. Kastelic je zadnji krog dirke tako odpeljal z razcefrano pnevmatiko in dirko sicer zaključil, a prav v zadnjih metrih portugalske preizkušnje je z vožnjo po platišču izgubil preveč časa in nekaj dragocenih mest, ki so bila ključna za razplet prvenstva.
Smola v konkurenčnem moštvu
Drugo dirko dneva, ki jo je začel Mark Kastelic zaključil pa Bruno Pires je dvojica končala na skupnem sedmem mestu v generalnem seštevku in na četrtem mestu v skupno.
Tokrat so smolo imeli v konkurečnem moštvu NM Mercedes iz Barcelone, saj je to špansko moštvo, kjer so dirko skoraj do konca vodili, ravno tako ostalo brez kolesa na svojem dirkalniku. Njihov dirkalni avto je zletel s steze in obtičal v pesku, dogodek pa je na stezo priklical varnostni avto. Moštvu Mapetrol Lema racing je šel tak razplet popoldanske dirke sicer na roko, a je bil zaostanek zaradi počene pnevmatike dopoldan, žal prevelik.
Slovenski dirkaški ekipi in pa mlademu Marku Kastelicu tako na portugalskem ostaja v uteho skupno tretje mesto v špansko-portugalski dirkaški ligi imenovani »Iberian Supercars (za naslovom prvaka sta zaostala za 4 točke) in pa naslov državnih prvakov portugalske, ki so si ga privozili v Estorilu.
Sezona dirk za letošnje leto je tako končala, tako dirkači kot moštva pa že pričenjajo s pripravami in testiranji za naslednje dirkaško leto.
Na današnji dirki je bil sicer najhitrejši dirkač Francisco Mora, moštvo Toyota Gazoo racing Caetano Portugal, z dirkalnikom Toyota GR Supra GT4.
Odziv Marka Kastelica
Mark Kastelic iz ekipe Mapetrol Lema racing je po zadnji dirki sezone poudaril, da razplet v Estorilu ni izpolnil pričakovanj moštva. Kot je povedal, je ekipa pred tremi tedni v Misanu še proslavljala italijanski naslov, tokrat pa je prevladalo razočaranje. „Če smo se pred tremi tedni v Misanu veselili naslova italijanskega prvaka, pa tokrat ne skrivamo, da smo nekoliko razočarani,“ je dejal in dodal, da so pred odločilno dirko „za vodilnimi zaostajali tri točke“, zaradi česar so si na tihem „vseeno želeli naslova“.
Ocenil je, da so imeli realne možnosti za drugi skupni naslov, vendar so bile okoliščine skozi celoten konec tedna neugodne. „Res je, da v celotnem dirkaškem vikendu tudi sicer nismo imeli pravega ritma in hitrosti,“ je povedal in opozoril na hladno ter vetrovno vreme, ki je vplivalo na oprijem. Po njegovih besedah konfiguracija steze v Estorilu za njihov Mercedes AMG GT4 „z motorjem spredaj ni najbolj primerna“.
Kastelic je moštvu namenil posebno priznanje za delo po petkovih tehničnih težavah. „Naši fantje iz moštva Mapetrol Lema racing so dali vse od sebe in uspeli popraviti napako ter odlično pripraviti dirkalnik,“ je poudaril ter dodal, da „brez njihovega požrtvovalnega dela ne bi bilo letošnjih uspehov“.
Preobrat se je zgodil v zadnjem krogu prve dirke, ko je na njegovem avtomobilu počila zadnja pnevmatika. „Počena zadnja guma na mojem avtu […] je prekrižala načrte,“ je dejal. Naslov jim je ušel za štiri točke, kot uteho pa izpostavlja letošnji uspeh v portugalskem državnem prvenstvu.
Po sezoni ekipo čaka kratek premor. „Sledi nekaj zasluženega počitka, potem pa se bodo po novem letu začele že priprave na novo dirkaško sezono,“ je napovedal.
[Foto: Mapetrol Lema Racing/David Smole/fotografija je simbolna]









