Porsche Macan dobiva naslednika z motorjem z notranjim zgorevanjem

Porsche Macan [Foto: Porsche/fotografija je simbolna]

Zaradi strožjih varnostnih standardov v EU je Porsche lani moral umakniti originalni Macan s prodajnih polic evropskega trga. A kljub elektrifikacijskim trendom in ambicioznim ciljem znamke se bencinski pogon pri Porscheju očitno še ni poslovil. Znotraj koncerna VW se že snuje novi križanec, ki bo leta 2028 nadomestil ikonični Macan – tokrat kot hibridno-bencinska alternativa.

Julija 2024 so v EU začeli veljati novi varnostni predpisi GSR2, ki zahtevajo dodatne sisteme aktivne varnosti. Ker Macan teh ni mogel vključiti brez temeljite prenove, ga je Porsche moral umakniti s trga. Vendar model še vedno živi – zunaj Evrope, kjer GSR2 ne velja. Njegova proizvodnja pa bo dokončno ustavljena prihodnje leto.

Gre za velik udarec, saj je bil Macan najbolje prodajan model znamke na stari celini. Vendar pri Porscheju niso želeli prepustiti tega tržnega segmenta zgolj električnim vozilom.

Novi SUV: klasičen motor, nova strategija

Na predstavitvi polletnih poslovnih rezultatov za leto 2025 je predsednik uprave Porsche AG Oliver Blume napovedal, da bo novi SUV z bencinsko-hibridnim pogonom na trg prispel leta 2028. Po njegovih besedah bo to “tipični Porsche v tem segmentu, vendar jasno ločen od električnega Macana.”

Gre za pomembno spremembo strategije. Prvotni načrt znamke je bil popolnoma elektrificirati model Macan in s tem opustiti motorje z notranjim zgorevanjem v tem segmentu. A počasnejša rast prodaje električnih vozil od pričakovane je vodstvo prisilila k prilagoditvam.

Platforma iz koncerna VW: Porsche in Audi z roko v roki

Čeprav tehnični podatki še niso potrjeni, se skoraj z gotovostjo pričakuje, da bo novi model temeljil na Volkswagnovi platformi PPC (Premium Platform Combustion). Gre za novo modularno arhitekturo, ki jo bo najprej uporabil novi Audi Q5, z možnostmi bencinskih, dizelskih in priključno-hibridnih pogonov.

Sedanji Macan je sicer že delil platformo s prejšnjo generacijo Audija Q5, zato ni presenečenje, da Porsche tudi pri nasledniku sledi enaki logiki – znotraj skupine VW želijo maksimirati sinergije in optimizirati razvojne stroške.

Pomembno pa je poudariti, da dizelski pogoni niso več na meniju. Porsche je to poglavje zaprl že leta 2018, po znanem škandalu Dieselgate.

Oliver Blume je še razkril, da bo ime Macan odslej rezervirano izključno za novo generacijo električnega modela, ki bo premiero doživela leta 2026. Novi bencinski križanec tako ne bo nosil tega imena, čeprav bo po velikosti in profilu zelo podoben svojemu predhodniku.

Povsem novo poimenovanje bo ločilo elektrificirano prihodnost od klasične dediščine. To pomeni, da bo med koncem proizvodnje bencinskega Macana in prihodom njegovega naslednika dveletna vrzel – čas, ki ga bo Porsche izkoristil za razvoj in trženje električnega naslednika.

Čeprav se zdi, da avtomobilska industrija drvi proti elektrifikaciji, Porsche s tem novim modelom jasno kaže, da bencinski motorji še niso rekli zadnje besede. Novi križanec bo nekakšen kompromis med starim svetom športnih motorjev in novimi zahtevami trga – morda celo zadnji tovrstni predstavnik svoje vrste.

Miha D. Kovač

Foto: Porsche/fotografija je simbolna