Nemška analiza najpogosteje zavarovanih avtomobilov razkriva izrazite razlike med moškimi in ženskami za volanom. Podatki kažejo, da ženske pogosteje izberejo manjše in bolj okretne avtomobile, medtem ko moški težijo k večjim limuzinam višjega razreda. Študija, opravljena na podlagi več kot sto modelov, potrjuje, da je velikost vozila pri odločitvah kupcev še vedno pomembna.
Posebej izstopa primer Audijevih modelov. Pri modelu Audi A1 je delež voznic kar 73 odstotkov nad povprečjem, zaradi česar je ta avtomobil pogosto poimenovan kot „ženski avto“. Podobno velja za druge priljubljene mestne avtomobile. Hyundai i10 vozi 62 odstotkov žensk, Kia Picanto 61 odstotkov, Fiat 500 in Nissan Micra pa po 60 odstotkov. Med prvimi tridesetimi najljubšimi avtomobili voznic prevladujejo majhna vozila, izjema je šele Dacia Sandero, ki se pojavi na 29. mestu.
Na nasprotnem polu pa stoji Audi A6, ki velja za statusni simbol na štirih kolesih. Delež moških voznikov tega modela je kar 25 odstotkov nad povprečjem. Podoben vzorec se kaže tudi pri Mercedesu razreda E in BMW serije 5. Po podatkih Verivoxa so ta vozila pri ženskah manj priljubljena, njihova uporaba pa je 46 odstotkov pod povprečjem. Razlogi so deloma povezani s poslovnim okoljem, saj so limuzine pogosto službena vozila, na vodilnih položajih pa je še vedno več moških.
Analiza opozarja tudi na družbeni vidik uporabe avtomobilov. Politične in upravne elite pogosto posegajo po črnih limuzinah nemških znamk, kar še dodatno krepi njihovo podobo kot vozil za prestiž in vpliv. Po podatkih Verivoxa to prispeva k večji razširjenosti teh avtomobilov med moškimi uporabniki.
Kljub jasnim razlikam raziskava opozarja, da statistika ne pokaže celotne slike. Podatki temeljijo na avtomobilih, registriranih in zavarovanih na ime lastnika police. To pomeni, da so družinska vozila, kot so karavani, enoprostorci in športni terenci, pogosto prijavljena na moške, čeprav jih uporabljajo tudi ženske. V praksi številne voznice sedijo za volanom večjih modelov, kot so Audi A6, BMW serije 5 ali Mercedes razreda E.
Raziskava temelji na anonimnih podatkih o zavarovanjih, sklenjenih prek Verivoxa v obdobju od 1. julija 2023 do 30. junija 2025. Portal ni razkril, koliko strank je zajetih v analizo, a vzorec po njihovih navedbah zanesljivo odraža trende na evropskem trgu.
Foto: Audi A6
