Prenova štajerske avtoceste: Kaj čaka voznike med Slovenskimi Konjicami in Dramljami?

Na poti [Foto: Pixabay/fotografija je simbolna]

Prenova štajerske avtoceste: Kaj čaka voznike med Slovenskimi Konjicami in Dramljami?

Dars je razkril podrobnosti obsežne obnove odseka štajerske avtoceste A1 med Slovenskimi Konjicami in Dramljami, ki velja za eno najzahtevnejših obnovitvenih del na slovenskem avtocestnem križu v zadnjih letih. Kot poroča Žurnal24, gre za odsek, zgrajen v 90. letih prejšnjega stoletja, ki že tri desetletja sodi med najbolj obremenjene cestne povezave v državi. Kljub rednim vzdrževalnim delom je ta del ceste zdaj v izjemno slabem stanju, zato je obnova nujna.

Dnevno se po tem delu avtoceste pelje več kot 41.000 vozil, od tega skoraj 7.000 tovornih, pri čemer na uro skozi odsek zapelje tudi do 600 tovornjakov. Kot pojasnjujejo na Darsu, je vozišče dotrajano in ne zagotavlja več ustrezne varnosti in pretočnosti. Po poročanju Žurnal24 je obnova ključnega pomena zaradi posedanja betonskih plošč v predoru Pletovarje, zastarele predorske opreme, nujne sanacije več objektov in dograditve odstavnega pasu.

Na Darsu izpostavljajo: “Ko bi vozniki vedeli, po kakšnem odseku se vozijo, bi bilo verjetno marsikomu neprijetno, koga tudi strah.” Prav zato je prenova nujna, saj bo omogočila varnejšo in bolj pretočno vožnjo na tej pomembni prometni povezavi med Celjem in Mariborom.

Dinamičen potek del skozi dve sezoni

Po poročanju Žurnal24 bo prenova potekala v dveh gradbenih sezonah. Prva faza se bo začela zadnji vikend v marcu, ko bo promet potekal po sistemu 2+1. To pomeni dva pasova v smeri dnevne konice in en pas v nasprotni smeri. Obdobje bo trajalo do začetka poletnih šolskih počitnic, z minimalnimi vplivi na pretočnost.

Pravi izziv pa bo sledil konec junija, ko bodo za 90 dni vzpostavili zaporo 1+1. Promet bo takrat potekal zgolj po eni polovici avtoceste, po enem pasu v vsako smer. Po tej najzahtevnejši fazi se bo promet od konca septembra ponovno odvijal po dveh zoženih pasovih v vsako smer.

V letu 2026 bo sledila podobna dinamika, z drugo 90-dnevno zaporo od junija dalje. Po poročanju Žurnal24 naj bi bila glavna dela zaključena do septembra 2026, ko bo promet sproščen na v celoti obnovljenem odseku.

Posebni ukrepi za večjo pretočnost

Ker gre za eno ključnih prometnih žil med Ljubljano in Mariborom, na Darsu opozarjajo na neizogibne zastoje in pozivajo voznike k strpnosti. Kot poroča Žurnal24, so že med pripravo projekta temeljito preučili prometne vzorce in obremenitve ter uvedli več ukrepov za zmanjšanje negativnih učinkov na pretočnost.

Med ukrepi je izpostavljeno sodelovanje z največjimi ponudniki navigacijskih sistemov, kot so Google, Here in TomTom, ki so jih zaprosili, naj upoštevajo zapore in voznike ne usmerjajo na neprimerne obvoze. Prav tako bodo na Darsu na portalih sproti prikazovali predvidene čase potovanja, da bi vozniki lahko racionalno načrtovali svojo pot.

Posebno pozornost so namenili tudi edini vzporedni regionalni cesti Celje–Vojnik–Zreče–Slovenske Konjice, kjer pričakujejo povečanje prometa. Poleti je tam promet sicer manjši, saj ni šolskih prevozov, vendar so vseeno uvedli dodatno semaforizacijo in uredili pasove za zavijanje levo, poroča Žurnal24.

Varnost in komunikacija na prvem mestu

Dars bo med obnovo zagotovil 24-urno prisotnost gasilske službe in avtovleke za hitro posredovanje v primeru nesreč ali okvar vozil. Prav tako bodo za zagotavljanje pretočnosti promet nadzirali Darsovi nadzorniki, policija in lokalne redarske službe. “Na policiji so med drugim obljubili intenzivno prisotnost mobilnih policistov na motorjih,” navaja Žurnal24.

Poseben izziv bo predstavljala tudi uvedba 2,5-kilometrske zapore pasu pred predorom Pletovarje, kjer ne bo gradbenih del. Kot pojasnjujejo na Darsu, je ta ukrep nujen zaradi tovornih vozil, ki bi sicer na klancu povzročala dodatne zastoje. Hkrati pozivajo voznike, naj ob zaporah upoštevajo pravilo zadrge in se vključujejo na odprti pas šele na koncu zaprtega pasu.

Apel na voznike: prilagodite svoje poti

Na Darsu opozarjajo, da je prometna ureditev načrtovana tako, da ves tovorni promet ostane na avtocesti, ne glede na morebitne zastoje. Voznikom osebnih vozil svetujejo uporabo vlakov, avtobusov ali skupno vožnjo, kjer je to mogoče. Slovenske železnice bodo zato okrepile število vlakov na relaciji Ljubljana–Maribor.

Dars poziva voznike, naj načrtujejo svoje poti zunaj prometnih konic med 6. in 8. uro zjutraj ter 14. in 17. uro popoldan. Po poročanju Žurnal24 bodo za nadzor nad prometom uporabljali sodobne tehnologije in sodelovali z vsemi relevantnimi službami, da bi obnovitvena dela potekala čim bolj tekoče in z minimalnimi motnjami za uporabnike cestnega omrežja v Sloveniji.

Prenova, ki bo stala več kot 61,5 milijona evrov brez DDV, bo zahtevala potrpežljivost uporabnikov, vendar bo po končanih delih odsek med Slovenskimi Konjicami in Dramljami varnejši in učinkovitejši za vse udeležence v prometu.

Portal24; Foto: Pixabay