Azijske letalske družbe so se intenzivno lotile popravila programske napake na letalih Airbus A320, potem ko je evropski proizvajalec zaradi obsežnega odpoklica prizemljil del flote po vsej regiji. Ukrep je v enem najbolj obremenjenih potovalnih koncev tedna povzročil motnje tudi na letih proti ZDA.
Airbusov odpoklic vključuje približno 6.000 letal iz družine A320, kar po podatkih proizvajalca predstavlja več kot polovico njihove globalne flote. Letala te serije so temelj kratkih in srednjih letov v Aziji, zlasti na Kitajskem in v Indiji, kjer pospešena rast letalskega prometa povečuje število potnikov.
Regulatorji po svetu so sledili priporočilom Agencije Evropske unije za varnost v letalstvu ter prevoznikom naročili, naj napako v programski opremi odpravijo pred ponovnim izvajanjem letov, navaja Reuters. Odpoklic, ki je naslovljen na 350 letalskih družb, sodi med največje v 55 letih delovanja Airbusa in prihaja nekaj tednov po tem, ko je A320 postal najbolj dobavljen model na svetu.
Popravek je kratek, vendar obvezen
Ameriška Zvezna uprava za letalstvo je prevoznikom naročila zamenjavo oziroma prilagoditev programske opreme, ki nadzoruje višinska krmila in krilca na modelih A319, A320 in A321. V Indiji je po podatkih regulatorja prizadetih 338 letal, pri čemer naj bi bila ponastavitev izvedena do nedelje.
IndiGo je sporočil, da je postopek opravil na 160 od 200 prizadetih letal, Air India pa na 42 od 113. Obe družbi sta opozorili na zamude, pri čemer je Air India zapisala: „Ni večjega vpliva na integriteto voznega reda v našem omrežju, vendar lahko pride do manjših zamud ali prestavitev nekaterih naših letov.“
V Tajvanu so prevoznikom odredili inšpekcijske preglede, saj je prizadetih približno dve tretjini od 67 letal A320 in A321. Civilno letalsko oblast v Macau je pojasnila, da je Air Macau naložila prilagoditve urnikov, da bi zmanjšali vpliv na potnike.
Japonska, Koreja in Hongkong s prilagoditvami urnikov
Japonska ANA Holdings je v soboto odpovedala 95 letov, kar je prizadelo približno 13.500 potnikov. ANA in njene podružnice upravljajo največ letal A320 na Japonskem, medtem ko Japan Airlines uporablja predvsem letala proizvajalca Boeing.
V Južni Koreji je družba Asiana sporočila, da je napaka prizadela 17 njihovih letal, vendar ne pričakuje večjih motenj. Korean Air si prizadeva vrniti v uporabo 10 prizemljenih letal. Po navedbah tamkajšnjega ministrstva za promet naj bi bilo posodobitev 42 letal končanih do nedelje zjutraj.
Hongkonški prevoznik HK Express je sporočil, da je nadgradil več kot polovico prizadetih letal in da operacije potekajo normalno.
Ameriški in evropski prevozniki med najbolj prizadetimi
American Airlines, največji svetovni operater letal A320, je sporočil, da bo popravilo potrebnih 340 od 480 letal. Med največjimi uporabniki družine A320 so tudi Delta Air Lines, JetBlue in United Airlines.
Popravila bodo izvedle tudi evropske družbe, med njimi Lufthansa in britanski easyJet. Nizkocenovni prevoznik Air Arabia z Bližnjega vzhoda je napovedal izvedbo „zahtevanih ukrepov“ za vsa prizadeta letala.
Kolumbijska družba Avianca je zaradi odpoklica, ki je prizadel več kot 70 odstotkov njihove flote, začasno ustavila prodajo vozovnic, in sicer do 8. decembra.
Viri iz industrije so za Reuters potrdili, da je ukrep sprožil incident 30. oktobra na letu JetBlue iz Cancúna v Newark, ko je letalo nenadoma izgubilo višino in je bilo več potnikov poškodovanih.
Foto: Unsplash/Daniel Eledut









