Uprava Republike Slovenije za zaščito in reševanje bo v soboto, 27. septembra 2025, ob 12. uri izvedla prvo večje testiranje novega sistema javnega obveščanja in alarmiranja SI-ALARM. Na mobilne telefone uporabnikov po vsej državi bo takrat prispelo testno sporočilo, na katerega se ne bo treba odzvati.
Cilj preverjanja je zagotoviti delovanje sistema tako na strani operaterjev kot uporabnikov. Državni sekretar na Ministrstvu za digitalno preobrazbo dr. Miroslav Kranjc je ob tem poudaril, da je pomembno, da imajo uporabniki posodobljene naprave.
„Posebej opozarjamo uporabnike naprav Apple, saj je proizvajalec pred kratkim izdal novo različico operacijskega sistema iOS. Brez posodobitve se testna sporočila na teh napravah najverjetneje ne bodo prikazala. Na napravah z operacijskim sistemom Android pa dodatne posodobitve niso potrebne,“ je pojasnil.
Uprava prebivalce poziva, naj pred testiranjem preverijo, ali so povezani v eno od slovenskih mobilnih omrežij. To priporočilo je še posebej namenjeno tistim, ki živijo ali se bodo na dan testiranja nahajali ob državni meji.
Generalni direktor Uprave za zaščito in reševanje Leon Behin je izpostavil, da si prizadevajo za čim širšo obveščenost prebivalcev. „Posebno pozornost namenjamo ranljivim skupinam, kot so gluhi in naglušni ter slepi in slabovidni. Sistem SI-ALARM bo omogočal različne stopnje obveščanja glede na nevarnost, pri čemer bodo najvišje stopnje pomenile nujno in takojšnje ukrepanje,“ je dejal.
Dodal je, da je zaradi zagotavljanja točnosti in preverljivosti vzpostavljen dvostopenjski sistem verifikacije sporočil. Sistem temelji na tehnologiji celičnega oddajanja, ki omogoča, da obvestilo prejme vsak uporabnik na ogroženem območju, pri tem pa osebni podatki ostajajo zaščiteni.
Pri pripravah na testiranje sodelujejo vsi slovenski mobilni operaterji. V sodelovanju s Telekomom Slovenije je bilo usposobljenih približno sto dispečerjev v klicnih centrih, ki bodo v prihodnje sprožali obvestila. „Telekom Slovenije in ostali operaterji so v celoti pripravljeni na testiranje, ob tem pa bodo dežurne ekipe v primeru nepravilnosti zagotovile hitro ukrepanje,“ je pojasnila Vesna Prodnik iz Telekoma Slovenije.
Foto: Pexels









