Ferrari je v Maranellu predstavil najnovejši primerek iz programa posebnih projektov – enkratni model SC40. Gre za čisto in brezkompromisno berlinetto, zasnovano na modelu 296 GTB, z V6 motorjem, nameščenim v sredini. Pri Ferrariju so poudarili, da je vozilo „najvišji izraz filozofije personalizacije“, saj je zasnovano in izdelano za enega samega naročnika.
Ime SC40 se poklanja legendarnemu modelu F40 iz leta 1987. Oblikovalska ekipa pod vodstvom Flavia Manzonija je pri zasnovi združila „ostre, oglate linije z mehkejšimi površinskimi prehodi“, so pojasnili, s čimer naj bi ustvarili močno in izrazno identiteto.
SC40 je zasnovan povsem na novo. Napis „SC40“, vgraviran na blatnik, predstavlja neposredno referenco na F40, vendar pri Ferrariju poudarjajo, da cilj ni bila reinterpretacija, temveč ustvarjanje avtomobila z edinstvenim značajem.
Proporce zaznamujejo dolg, nizek nos, kratek zadnji previs in visoko nameščeno fiksno krilo v ekskluzivni barvi SC40 White. Krilo se brez prekinitev nadaljuje iz pokrova motorja, vizualno poudarjeno z ločilno črto in odprto mrežo nad zadnjim delom.
V6 motor je razkrit skozi dimljene lamelne površine Lexan®, ki sledijo zasnovi spodnjega dovoda zraka. Izpuh iz titana in ogljikovih vlaken je izdelan z aditivnimi postopki, zadnje luči pa ohranjajo oblikovne poteze modela 296 GTB.
Vizualna napetost kot oblikovalski podpis
Stranski profil predstavljajo velike odprtine za dovod hladilnega zraka in elementi iz ogljikovih vlaken, ki reinterpretirajo klasičen NACA kanal. Navpične linije ob sprednjih blatnikih, vratih in pokrovu motorja ustvarjajo „subtilno mrežo, ki strukturira vizualni ritem oblikovanja“, so poudarili.
Sprednji del dopolnjujeta širok dovod zraka in žarometi v zunanjih vogalih, integrirani v temno ohišje. Pravokotni okvirji ob dovodih zraka do zavor in dnevne luči še dodatno krepijo agresivnost.
Kabina se poklanja F40 z uporabo kevlarja, tokrat v sodobni karbonsko-kevlarni različici. Material je prisoten v prostoru za noge, za sedeži in na delih talnih oblog, pa tudi na volanu in oblogah armaturne plošče.
Oblazinjenje združuje ogleno alkantaro® in rdečo tehnično tkanino. Na vzglavnikih sta poskakujoči konjiček in tkan logotip SC40. Površine platišč združujejo brušeni kovinski videz in črne lamele, kar dopolnjuje geometrijske linije karoserije.
Razstava v Ferrarijevem muzeju v Maranellu
Stilistični model SC40 bo javnosti na ogled v muzeju Ferrari v Maranellu od sobote, 18. oktobra. Gre za ekskluzivno priložnost, saj bo vozilo v nadaljevanju del zasebne zbirke naročnika.
Program Special Projects združuje oblikovalce Ferrarija in posameznega naročnika. Projekt se začne z idejo, ki jo kupec predstavi oblikovalskemu centru, nato pa sledi proces ročnega razvoja oblik in proporcev. Celoten proces traja približno dve leti, naročnik pa je stalno vključen v preverjanje posameznih faz.
Pri Ferrariju poudarjajo, da so vsi unikatni modeli izdelani v skladu z enakimi standardi kakovosti kot serijski avtomobili iz Maranella.
SC40 temelji na tehniki modela 296 GTB, ki uporablja hibridni pogonski sklop z motorjem V6 (120°), skupne sistemske moči 610 kW (830 KM). Najvišja hitrost presega 330 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h pa 2,9 sekunde. Porazdelitev mase je 41,5 odstotka spredaj in 58,5 odstotka zadaj.
Medosna razdalja meri 2.600 mm, suha masa vozila pa 1.550 kilogramov. Zavore so iz visokozmogljivih komponent, aerodinamiko dopolnjujejo pnevmatike dimenzij 20 palcev zadaj in spredaj ter aktivni sistemi upravljanja dinamike vozila.
Foto: Ferrari









