Delež novo registriranih električnih vozil se je v državah Evropske unije v prvih desetih mesecih letošnjega leta opazno povečal. Podatki združenja ACEA kažejo, da je tržni delež baterijskih električnih vozil v EU dosegel 16,4 odstotka, potem ko je leto prej znašal 13,2 odstotka. Povpraševanje se veča v skoraj vseh večjih državah članicah, čeprav v precej različnih obsegih in hitrostih.
Največ električnih vozil je bilo registriranih v Nemčiji, kjer so pristojni evidentirali več kot 434 600 novih avtomobilov na baterijski pogon. Gre za 39,4-odstotno rast glede na enako obdobje leto prej, kar državo ohranja na vrhu evropskega trga.
Med največjimi gospodarstvi izstopa Španija, kjer je bilo vpisanih 81 100 novih električnih vozil, kar pomeni rast za 89,7 odstotka. V Italiji se je obseg prodaje povečal za 26,5 odstotka, v Franciji pa za 5,3 odstotka, našteva Euronews.
Najizrazitejši skok je zabeležila Poljska, kjer je rast registracij dosegla 124,6 odstotka, čeprav je skupni delež električnih vozil na tamkajšnjem trgu še vedno razmeroma nizek in znaša 6,4 odstotka. Države z nižjo izhodiščno točko se pri elektrifikaciji voznega parka torej hitreje približujejo povprečju Unije.
Tržni premiki med pogonskimi vrstami
V primerjavi z lanskim letom se je povečalo tudi skupno število registracij vseh novih avtomobilov v EU, ki je v prvih desetih mesecih naraslo za 1,4 odstotka. Največji tržni delež so z 34,6 odstotka prevzela hibridna električna vozila, medtem ko sta bencinski in dizelski pogon skupaj dosegla 36,6 odstotka. Lani je njun skupni delež znašal 46,3 odstotka.
Med proizvajalci so rast prodaje zabeležile skupine Volkswagen (5,1 odstotka), BMW (6,3 odstotka) ter Renault (7 odstotkov). Ameriški proizvajalec Tesla je, kot navaja Euronews medtem utrpel skoraj 40-odstotni padec prodaje, medtem ko je kitajski BYD na evropskem trgu zabeležil izrazito 240-odstotno rast.
Kontrastne trende ustvarjajo predvsem manjši trgi
Rast povpraševanja po električnih vozilih je izrazita predvsem v državah, kjer je bila pretekla prodaja nizka. Tako je Slovenija v prvih desetih mesecih zabeležila 99,3-odstotno rast registracij električnih vozil, Slovaška 77,5-odstotno, Litva 62,7-odstotno, Bolgarija pa 58,1-odstotno.
V posameznih državah pa se je povpraševanje zmanjšalo – med njimi Hrvaška, Luksemburg, Malta, Romunija in Estonija.
Euronews ob tem poudarja, da razlike med državami ostajajo velike, predvsem zaradi različne infrastrukture za polnjenje, gospodarskih razmer in finančnih spodbud, ki jih ponujajo nacionalne vlade.
Elektrifikacija voznega parka postaja eden ključnih elementov evropske mobilnostne in podnebne strategije. Porast prodaje električnih vozil spremljajo spremembe v dobavnih verigah, investicije v polnilno infrastrukturo in prilagajanje avtomobilskih proizvajalcev novim zahtevam trga.
Pri tem se po podatkih, ki jih povzemajo pri Euronews, kaže, da evropski potrošniki električni pogon vse bolj prepoznavajo kot dolgoročno alternativo klasičnim motorjem z notranjim zgorevanjem.
Foto: Vecteezy









