Slovenske železnice dokončno prevzele Nomago

Avtobus [Foto: Freepik]

Slovenske železnice so pridobile vsa potrebna soglasja pristojnih regulatorjev za dokončni prevzem skupine Nomago, so danes sporočili iz družbe. S tem je Nomago uradno postal del Skupine Slovenske železnice, kar pomeni pomembno širitev njihovega vpliva na področju trajnostne mobilnosti v regiji, poudarjajo v SŽ.

Skupina Nomago, ki vključuje tudi hčerinske družbe v Italiji in na Hrvaškem, zaposluje okoli 1.200 ljudi in upravlja več kot 700 sodobnih vozil. V sporočilu za javnost so navedli, da bo skupina v letu 2025 ustvarila približno 170 milijonov evrov prihodkov, kar je znatno več kot v letu 2024, ko so prihodki znašali 146 milijonov evrov.

Družba izvaja medkrajevne prevoze v sedmih statističnih regijah, šolske prevoze v 75 občinah, ter upravlja mestni potniški promet v sedmih slovenskih občinah, kjer postopoma uvajajo tudi električne avtobuse. Poleg tega se Nomago širi na področju mikromobilnosti – z razširitvijo sistema Nomago Bikes na 21 občin v Ljubljanski urbani regiji in sedem koroških občin bo postal največji sistem za izposojo koles v Sloveniji.

V SŽ poudarjajo, da Nomago pomembno dopolnjuje obstoječe dejavnosti skupine, saj je poleg prevozov dejaven tudi na področju turizma. Z lastnimi izleti in upravljanjem destinacij (DMC) je Nomago razširil svojo ponudbo in jo povezal z občasnimi prevozi. Po podatkih iz sporočila za javnost Italija in Hrvaška skupaj prispevata kar četrtino čistih konsolidiranih prihodkov skupine.

V vozni park je Nomago samo v letu 2024 dodal 54 novih vozil. Danes 90 odstotkov celotne flote izpolnjuje najstrožje okoljske standarde EURO 5 in EURO 6, so še zapisali.

Prevzem Nomaga pomeni pomemben prispevek

Prevzem Nomaga pomeni tudi pomemben prispevek k prihodnji rasti celotne skupine Slovenske železnice. V letu 2024 so v SŽ ustvarili 715 milijonov evrov prihodkov in 49 milijonov evrov dobička. Po integraciji Nomaga pa v letu 2025 pričakujejo 860 milijonov evrov prihodkov in 67 milijonov evrov dobička iz poslovanja. Do leta 2026 naj bi ta številka že presegla milijardo evrov letnih prihodkov.

Generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes je ob tem dejal: „Za Slovenske železnice je to velik korak v realizaciji strateškega načrta, katerega stebra sta razvoj mobilnosti potnikov in logistike, ki jo razvijamo skupaj s češkim partnerjem.“

Ob tem je napovedal tudi nove prevzeme v regiji ter izpostavil pomen projekta Potniški center Ljubljana: „Prepričan sem, da se bo slika za potnike, uporabnike javnega potniškega prometa bistveno izboljšala že letos, še bolj pa z izgradnjo Potniškega centra Ljubljana ter z vsemi investicijami, ki jih država vlaga v železniško infrastrukturo.“

Mes je dodal, da bo prenovljena ponudba mobilnosti vključevala izboljšane storitve in nove vozne rede, ki se bodo bolj prilagajali potnikom. „Tako se bomo lahko primerjali s sosednjimi državami, kar pa je velik korak za Slovenijo,“ je poudaril.

Glavni izvršni direktor Skupine Nomago Miha Tavčar je ob združitvi izjavil: „To je zelo pozitivna zgodba za Slovenijo, potnike in regijo širše.“

Poudaril je, da so cilji obeh skupin usklajeni: „Skupaj smo pripravljeni, da našim uporabnikom ponudimo najboljšo uporabniško izkušnjo s področja mobilnosti. Veselimo se izzivov v naslednjih letih, ko bomo lahko še izboljšali mobilnost, kot jo oboji razumemo.“

Miha D. Kovač

Foto: Freepik