Slovensko podjetje Elaphe, specializirano za razvoj naprednih pogonskih sistemov, je predstavilo svoj novi motor z oznako Sonic X, ki je po navedbah podjetja sposobna vsak avtomobil spremeniti v visoko zmogljivo vozilo. Gre za tehnologijo, ki motor integrira neposredno v kolo, kar omogoča široko uporabnost pri različnih vrstah vozil – od električnih do hibridnih in celo avtomobilov z motorjem z notranjim zgorevanjem.
Po uspešni predstavitvi motorja Sonic.1 na januarskem sejmu CES v Las Vegasu je Sonic X naslednji korak v razvoju. Gre za t. i. “drop-in” rešitev, kar pomeni, da ga je mogoče brez večjih konstrukcijskih posegov namestiti v obstoječa vozila. Podpira arhitekture z napetostjo 400 ali 800 voltov ter omogoča nadgradnjo vozil z enoosnim pogonom v štirikolesno gnane sisteme.
Ena ključnih prednosti motorja Sonic X je njegova zmogljivost. Posamezen motor razvije največjo moč prek 300 kilovatov (408 konjskih moči) in trajno moč 200 kilovatov (272 KM). Ob tem se teža vozila poveča le za približno 25 kilogramov na kolo v primerjavi s klasičnim nosilcem in zavoro, kar je v kontekstu dodatne moči zanemarljivo.
Napredno krmiljenje omogoča ciljno razporeditev navora na posamezna kolesa, kar še posebej pride do izraza pri športnih vozilih. Vektorsko upravljanje navora lahko poveča hitrost vožnje skozi ovinke za do pet odstotkov, navajajo pri podjetju. Motor je primeren za uporabo na platiščih velikosti med 20 in 23 palcev, kar dodatno razširja možnosti vgradnje.
Revolucija pri nadgradnji pogona
Uporaba motorja Sonic X omogoča nadgradnjo klasičnih avtomobilov v visoko zmogljive hibride ali popolnoma električne štirikolesno gnane avtomobile. Tako je denimo mogoče vozilo, ki je bilo prvotno zasnovano za pogon na sprednja kolesa, nadgraditi z dodatnim parom motorjev na zadnji osi.
Pri tem Elaphe poudarja prilagodljivost sistema kot eno največjih prednosti. Sistem ni omejen zgolj na nova vozila, temveč je lahko uporabljen tudi pri predelavah obstoječih modelov, brez potrebe po radikalnih spremembah v šasiji ali pogonski arhitekturi.
Kljub obetavnim tehničnim podatkom pa pri Elaphe opozarjajo, da bo na množično uporabo treba še nekoliko počakati. Sprva bo Sonic X namenjen vozilom višjega cenovnega razreda, saj razvoj platform, ki omogočajo popolno izrabo zmogljivosti tovrstnih motorjev, zahteva kompleksno in drago načrtovanje.
Podjetje sicer ni razkrilo konkretnih rokov uvedbe v serijsko proizvodnjo, vendar razvoj in zanimanje avtomobilske industrije nakazujeta, da bi lahko tovrstni pogoni v prihodnosti pomembno vplivali na preoblikovanje avtomobilske mobilnosti.
Foto: Elaphe
