Stellantis zaradi ameriških tarif letos pričakuje 1,5 milijarde evrov izgube

https://media.stellantisnorthamerica.com/newsrelease.do?id=26550&mid=1Alfa Romeo Intensa [Foto: Alfa Romeo/Stellantis media/fotografije je simbolna]

Evropski avtomobilski proizvajalec Stellantis, ki združuje blagovne znamke, kot so Peugeot, Fiat, Chrysler, Jeep in Maserati, se bo letos soočil s potencialno izgubo v višini 1,5 milijarde evrov zaradi ameriških tarif na avtomobile in njihove sestavne dele. Podjetje je opozorilo na vpliv protekcionističnih ukrepov Združenih držav, ki jih ni uspela preprečiti niti Evropska unija, poroča agencija AP.

V prvem polletju je ameriška carinska politika podjetje že stala okoli 300 milijonov evrov. Poleg tarif pa je Stellantis utrpel tudi posledice drugih dejavnikov – med njimi izstopajo odpovedi naložb v razvoj vodikovih gorivnih celic v vrednosti 3,3 milijarde evrov ter vpliv sprememb ameriške zakonodaje glede emisij ogljika. Vse to je negativno vplivalo na čisti dobiček, ki se je v primerjavi z lanskim prvim polletjem, ko je znašal 5,6 milijarde evrov, občutno zmanjšal.

Med najbolj prizadetimi blagovnimi znamkami so poleg luksuznega Maseratija tudi množični in cenovno dostopnejši modeli, kot so Fiat, Lancia in Peugeot, ki so na ameriškem trgu sicer med bolj prodajanimi. Podjetje je opozorilo, da takšen upad dobička lahko sproži nadaljnje pritiske s strani sindikatov, vpliva na časovnico lansiranja novih modelov in privede do morebitnega zapiranja tovarn.

Kljub izzivom v prvi polovici leta vodstvo Stellantisa ostaja zmerno optimistično. Pričakujejo, da se bodo prihodki v drugem polletju izboljšali. V prvem polletju so se prihodki znižali za 13 odstotkov, na 74,3 milijarde evrov. Izvršni direktor Antonio Filosa, ki bo s 1. avgustom prevzel vodenje koncerna, je ob predstavitvi rezultatov poudaril potrebo po odločni strategiji.

“Moji prvi tedni kot izvršni direktor so ponovno potrdili moje trdno prepričanje, da bomo odpravili napake s Stellantisom,” je zapisal v izjavi. Dodal je, da bo nova vodstvena ekipa “še naprej sprejemala težke odločitve, potrebne za ponovno vzpostavitev dobičkonosne rasti in znatno izboljšanje rezultatov”.

Stellantis je drugi največji proizvajalec avtomobilov v Evropi. Avtomobilska industrija je v EU ena ključnih gospodarskih panog – po podatkih Evropske komisije ustvari okoli sedem odstotkov bruto domačega proizvoda, podpira približno 14 milijonov delovnih mest in velja za enega večjih virov izvoza.

Poleg tega sektor vsako leto nameni več kot 70 milijard evrov za tehnološke in inženirske inovacije. Vsakršne motnje v avtomobilskem sektorju tako hitro vplivajo tudi na druge industrije, kot so jeklarstvo, kemijska industrija in logistika, pa tudi na prizadevanja Evrope za ohranjanje konkurenčnosti na področju inovacij.

Miha D. Kovač

[Foto: Alfa Romeo/Stellantis media/fotografije je simbolna]