[STA] – Število prvošolčkov, ki bodo jeseni sedli v klopi ljubljanskih šol, bo za 20 večje od lanske generacije prvošolcev. Ne glede na to pa bo v osnovne šole vpisanih 448 otrok manj kot lani, skupno 24.497. V vrtcih pa je 12.281 otrok, kar je 268 manj kot lani, je pojasnila vodja občinskega odseka za izobraževanje Melita Oven.
Prvi razred bo obiskovalo 2517 učencev. Kljub 20 več prvošolcem pa se število oddelkov zanje ne povečuje.
Zaradi manjšega skupnega števila otrok pa se za dva oddelka zmanjšuje skupno število oddelkov v šolah in za 18 v vrtcih, je Oven povedala na današnji redni novinarski konferenci ljubljanskega župana Zorana Jankovića.
Se pa v vrtcih povečuje število otrok s posebnimi potrebami, od leta 2009 do danes se je v rednih oddelkih delež otrok s posebnimi potrebami povečal z 1,8 na 7,9 odstotka, je dodala.
V vrtcu Hansa Christiana Andersena bodo tudi letos izvajali krajši program za predšolske otroke, je zagotovila Oven. Vanj se vključujejo predvsem otroci tujcev, ki jim program omogoči lažji prehod v prvi razred. Program, sicer namenjen vsem otrokom, ki živijo v Mol, ostaja brezplačen, saj ga financira država.
Inkluzivna mreža
Nadaljujejo tudi projekt grajenja inkluzivne mreže oddelkov v rednih šolah, ki se je začel lansko šolsko leto. Prilagojen program z nižjim izobrazbenim standardom za učence s posebnimi potrebami se bo ob šolah Oskarja Kovačiča, Karla Destovnika Kajuha, Prule in Livada, kjer se je izvajal že lani, predvidoma izvajal tudi na OŠ Dravlje, Vižmarje-Brod, Vide Pregarc in Milana Šuštaršiča.
“Prve evalvacije projekta že kažejo pozitivne učinke tako za učence s posebnimi potrebami, ki so vključeni v te programe, kot tudi za učence rednih oddelkov na šolah, kjer programi potekajo,” je izpostavila Oven.
Do novosti prihaja tudi pri pravici do brezplačnega prevoza zaradi spremembe zakona o osnovni šoli. Starši po zakonu ne bodo več upravičeni do dvojne povrnitve stroškov, če te stroške krije drug vir, na primer delodajalec. Starši lahko pravico do povrnitve stroškov uveljavljajo do 1. septembra, ob kasnejši vložitvi se pravica uveljavlja šele s prvim dnem naslednjega meseca.
Na OŠ Livada, OŠ Miška Kranjca in OŠ Koseze se delno ali v celoti ukinjajo posebni linijski prevozi in učence usmerjajo na redne linije Ljubljanskega potniškega prometa, za katere jim bodo zagotovili tudi kartice Urbana. Kjer je pot krajša, učence pozivajo, naj se na pot do šole odpravijo peš.
Prevoz do Centra Janeza Levca pa bo urejen enako kot v preteklem šolskem letu.
Za vzgojo in izobraževanje je Mol v letošnjem proračunu namenila 130 milijonov evrov, je dodala Oven.
Pomanjkanje kadra
Vodja aktiva ravnateljev osnovnih šol Ljubljane in ravnateljica Osnovne šole Majde Vrhovnik Mateja Urbančič Jelovšek je poudarila, da se bodo na šolah kljub pomanjkanju kadra s sodelavci trudili za dobro, kakovostno in strokovno delo. Poudarila je, da se bodo trudili ustvarjati varno in spodbudno okolje za učence in zaposlene.
Janković je starše spodbudil, naj bodo otrokom dober zgled in zaupajo strokovnim delavcem v šolah, da svoje delo opravljajo korektno.
Na novinarski konferenci so opozorili tudi na prometno varnost, saj se s septembrom otroci vračajo tudi na ceste. “Dajmo vsi narediti vse, da do žrtev ali poškodovanih v prometu, predvsem otrok in mladostnikov, ne bi prišlo,” je pozval direktor Policijske uprave (PU) Ljubljana Tomislav Omejec.
Ob tem je še posebej izpostavil uporabnike skirojev, električnih koles, mopedov in skuterjev, ki jih je vedno več, prepogosto pa so med njimi mladostniki in otroci brez ustrezne zaščitne opreme.
Redarji bodo v prihodnjih dneh izvajali varovanje nevarnejših odsekov, urejali promet, skrbeli za varno prečkanje vozišča in izvajali nadzore prometa. Vodja odseka za redarstvo Mol Bojan Petek je opozoril, da bodo na Cesti na Vrhovce izvajali tudi merjenje hitrosti s stacionarnim radarjem na območju šolske poti, kjer je omejitev 30 kilometrov na uro.
Na upoštevanje prometnih pravil je opozoril tudi predsednik Zavoda varna pot Robert Štaba in spomnil na skorajšnje odprtje parka varne mobilnosti, kjer bodo otrokom predstavljali temelje varnosti v prometu.
Foto: Pexels









