Southwest Airlines bo januarja prihodnje leto uvedel novo pravilo, po katerem bodo morali potniki, ki se ne prilegajo naslonjalom za roke svojih sedežev, dodatni sedež kupiti že ob rezervaciji vozovnice. Politika začne veljati 27. januarja, na dan, ko bo ameriški prevoznik prvič uvedel tudi sistem dodeljenih sedežev, s čimer se končuje dolgoletna praksa izbire sedeža ob vkrcanju.
Družba je ob tem pojasnila, da se prilagaja prihodnjim spremembam in usklajuje pogoje potovanja. „Da bi zagotovili prostor, obveščamo stranke, ki so že uporabile politiko dodatnega sedeža, da ga morajo kupiti ob rezervaciji,“ so zapisali v izjavi. Po njihovih navedbah bo vračilo kupnine za dodaten sedež še vedno mogoče, a le v omejenih primerih.
Kot navaja agencija AP, bo Southwest denar povrnil, če let ob odhodu ne bo v celoti zaseden in če bosta vozovnici za potnika kupljeni v istem razredu. Povračilo je treba zahtevati v roku 90 dni pred letom. Če dodatni sedež ni kupljen vnaprej, ga bo moral potnik kupiti na letališču, v primeru polnega leta pa bo premeščen na kasnejši polet.
Doslej je veljalo, da so potniki z večjimi konfekcijskimi številkami lahko dodatni sedež brezplačno zahtevali ob prijavi na letališču, kar je omogočalo bolj udobno izkušnjo. Po novem ta možnost ne bo več zagotovljena.
Kritike sprememb
Spremembe so naletele na kritike dela potnikov. Jason Vaughn, potovalni agent s Floride, ki na spletni strani Fat Travel Tested objavlja nasvete za polnejše potnike, je dejal, da bo nova politika poslabšala izkušnjo letenja. „Mislim, da bo to vsem poslabšalo izkušnjo letenja,“ je ocenil. Po njegovih besedah je Southwest s prejšnjo politiko znal poskrbeti za udobje vseh na krovu, z novo pa izgublja stik s svojimi zvestimi strankami.
Vaughn je odločitev primerjal s spremembami logotipa ameriške restavracijske verige Cracker Barrel, ki so razjezile del njenih oboževalcev. „Nimajo več pojma, kdo je njihova stranka. Nimajo več nobene identitete,“ je dejal o Southwestu.
Southwest Airlines je bil dolgo znan po nekaterih posebnostih, kot sta možnost izbire sedeža ob vkrcanju in brezplačna prtljaga, a se je več teh ugodnosti v zadnjih letih spremenilo. V maju so končali s prakso brezplačne prtljage, zdaj pa nadaljujejo s prenovo pravil.
Kot še navaja AP, je podjetje v zadnjem času pod pritiskom aktivističnih vlagateljev, da poveča dobiček in prihodke. Letalska družba je lani napovedala tudi dodatne plačljive storitve, kot so več prostora za noge ter ponudba letov z omejenim časom gibanja. Sprememba glede dodatnih sedežev je tako del širše strategije prilagajanja poslovnega modela.
Foto: Pexels









