Tesla z 23-odstotnim padcem dobička v drugem četrtletju

ByAna Koren

24. julija, 2025 , ,
Tesla polnjenje [Foto: Pixabay/fotografija je simbolna]

Ameriški proizvajalec električnih vozil Tesla je v drugem četrtletju letošnjega leta zabeležil 23-odstotni padec dobička, kar analitiki pripisujejo upadu prodaje, povečani konkurenci in naraščajočim pomislekom glede politične izpostavljenosti izvršnega direktorja Elona Muska.

Družba s sedežem v Austinu v zvezni državi Teksas je sporočila, da je v obdobju od aprila do junija ustvarila 1,4 milijarde dolarjev prilagojenega čistega dobička, kar je v skladu s tržnimi pričakovanji. V primerjavi z lanskim drugim četrtletjem, ko je dobiček znašal 1,8 milijarde dolarjev, gre za občuten upad.

Skupni prihodki Tesle so se, glede na podatke analitične platforme Visible Alpha, zmanjšali za 12 odstotkov in dosegli 22,5 milijarde dolarjev, kar je nekoliko pod povprečno oceno analitikov, ki je znašala 22,7 milijarde dolarjev.

Operativna marža se je v drugem četrtletju znižala na 4,1 odstotka, medtem ko je v enakem obdobju lani znašala 6,3 odstotka. Čisti dobiček se je v primerjavi z lanskim letom zmanjšal za 16 odstotkov in je znašal 1,2 milijarde dolarjev.

Tesla se trenutno sooča z več izzivi, med katerimi analitiki izpostavljajo omejeno in že nekoliko zastarelo modelno ponudbo, poslabšano konkurenčnost na trgu, predvsem zaradi agresivnega prodora kitajskih proizvajalcev električnih vozil, ter tudi z negativnimi odzivi trga na politične aktivnosti Elona Muska.

Musk z novo politično pobudo v času spora s Trumpom

Čeprav je Elon Musk pred tremi meseci napovedal, da bo ponovno več pozornosti namenil vodenju podjetja Tesla, se je medtem dodatno zapletel v javni spor z ameriškim predsednikom Donaldom Trumpom. Po poročanju tujih medijev naj bi Musk načrtoval ustanovitev tretje politične sile, ki bi konkurirala obema obstoječima velikima strankama – demokratom in republikancem.

Analitiki opozarjajo, da bi lahko Muskova politična dejavnost dolgoročno vplivala na ugled in poslovno stabilnost podjetja, predvsem med vlagatelji, ki si želijo osredotočenosti na ključne poslovne cilje.

Kljub spomladanski predstavitvi prenovljenega Modela Y – trenutno Teslinega najbolje prodajanega športnega terenca – prodaja podjetja v Evropi še naprej upada. Na številnih pomembnih trgih se Tesla vse težje sooča z močno konkurenco uveljavljenih avtomobilskih proizvajalcev in novimi ponudniki iz Azije, zlasti s Kitajske.

Analitiki opozarjajo, da podjetje potrebuje konkretne korake za osvežitev ponudbe in izboljšanje konkurenčnosti, če želi ponovno okrepiti svoj tržni delež in zaustaviti padanje prihodkov.

Ana Koren

Foto: Pixabay/fotografija je simbolna