„The Speed Sisters“: WOIDWERK predrugačil R 12 in R 18 v dinamičen duet

ByMiha D. Kovač

22. julija, 2025 ,
BMW Motorrad predstavlja "The Speed Sisters" [Foto: BMW Group]

Na letošnjem dogodku BMW Motorrad Days 2025 je v ospredje stopil projekt, ki je med obiskovalci povzročil val navdušenja. Dva povsem predelana motocikla iz Bavarskega gozda, BMW R 12 in R 18, sta v interpretaciji studia WOIDWERK postala „The Speed Sisters“ – stilsko usklajen, a individualno različen par, ki se spogleduje z dediščino in sodobnim oblikovanjem.

Za projektom „The Speed Sisters“ stoji Ralf Eggl, ustanovitelj podjetja WOIDWERK, ki je znano po predelavah motorjev BMW z močno regionalno identiteto in visoko stopnjo obrtniške predanosti. Vizija je bila jasna: prikazati modela BMW R 12 in R 18 kot sorodni, a samosvoji enoti.

„Sestri, ne dvojčici,“ je poudaril Roland Stocker, vodja projekta Heritage pri BMW Motorrad. „Vsaka ima svoj značaj, svojo držo in svoj glas.“ BMW Motorrad je za projekt zagotovil dve serijski osnovi – R 12 kot retro dinamično križarko in R 18 kot samozavestnega orjaka.

Mlajša izmed dveh „sester“ stavi na športno držo in minimalistično eleganco. Ralf Eggl je R 12 preoblikoval v lahkotno, bobberjevsko križarko z izčiščenimi linijami in naprednim oblikovanjem.

Med najvidnejšimi spremembami so:

ElementOpis spremembe
Zadnji delSkrajšan v bobber stilu
Položaj vožnjeSpremenjen krmilo, po meri sedež in stopalke
RezervoarCAD dizajn, 3D tisk, prevleka iz alkantare
VzmetenjeŠasija dvignjena za 15 mm, amortizer Wilbers
IzpuhČrn, keramično prevlečen Hattech sistem
LučiKellermann Jetstream s krilnim oblikovanjem

Vizualna prepoznavnost je bila dosežena z barvno shemo v beli in zeleni – subtilna aluzija na dolge, mrzle zime Bavarskega gozda. „To so barve Bavarskega gozda,“ pravi Eggl. „Tri četrtine leta so zima, druga četrtina pa mrzla.“

BMW R 18 – samozavest in suverenost

Starejša sestra v tem dinamičnem duetu ne ostaja v ozadju. R 18 je dobila novo silhueto, prepoznavne detajle in tehnične izboljšave, ki jo naredijo za resnega udeleženca na vsakem parkirišču in cestišču.

ElementOpis spremembe
RezervoarDvignjen in zožen za 30 mm
SedežPlavajoč, samonosilen, ročno obšit
ZadekRočno izdelan „Targa Hoop“
ZavoreRadialni sistem z diski 320 mm iz modela R 1300 GS
VzmetenjeDvig šasije za 20 mm, amortizer Wilbers
IzpuhHattech z ropotajočo zvočno kuliso

Vizualno in mehansko je R 18 pridobila več samozavesti. Vsi ključni elementi – od zadnje luči do nosilca registrske tablice – so bili natančno rezkani s CNC-stroji ali natisnjeni v 3D-tehniki.

„To ni bila le predelava, ampak popolna preobrazba,“ je poudaril Eggl. „Hoteli smo pokazati, kako daleč lahko greš, ne da bi izgubil DNK motocikla.“

Obe motorni kolesi kažeta Egglov značilen podpis – združevanje tradicije in sodobne tehnologije. Izdelava ni bila zgolj vprašanje estetike, temveč celostna zasnova z mislijo na funkcionalnost, vožnjo in nastop.

Oblikovanje obeh motociklov je nosilo enoten logotip projekta, kar je še poudarilo družinsko povezavo med sestrama. Sedeža sta bila oblečena v usnje in alkantaro z ročno šivanimi detajli, ki odražajo mojstrstvo podjetja Zinteriors.

Spektakel v Garmischu

Dogodek BMW Motorrad Days v Garmisch-Partenkirchnu je bil odličen oder za razkritje projekta. „Ko je Ralf rekel: ‚Bavarski gozd je naš dom in BMW je naša strast,‘ smo vedeli, da imamo pravega partnerja,“ se spominja Stocker.

Reakcija publike ni izostala – „The Speed Sisters“ sta navdušili tako zvočno kot vizualno. Pristop WOIDWERK je bil nagrajen z aplavzom, številnimi vprašanji obiskovalcev in pozornostjo medijev.

Projekt „The Speed Sisters“ je dokaz, da lahko tudi serijski motocikli postanejo platno za umetniško, tehnično in čustveno interpretacijo. WOIDWERK ni zgolj predelovalec, temveč ambasador lokalne identitete, tehnične domišljije in ljubezni do motociklizma.

Kot je zapisal eden od obiskovalcev razstave: „To ni več le motocikel – to je poklon pokrajini, kulturi in hitrosti.“

Miha D. Kovač

Foto: BMW Group