Toni Mulec pred Dakar 2026: Moj cilj je jasen – biti boljši kot lani

ByMiha D. Kovač

20. decembra, 2025 , ,
Toni Mulec [Foto: Osebni arhiv]

Slovenski reli voznik Toni Mulec je v trgovini KTM Slovenija predstavil pripravljenost in cilje pred nastopom na Dakarju 2026. Na najtežjo vzdržljivostno dirko se bo podal z novo štartno številko 16. Kot je dejal, mu ta pomeni „odgovornost, motivacijo in dokaz, da se iz leta v leto premikam navzgor“.

Po dveh desetletjih tekmovanja v motokrosu, enduru in hard enduru se Mulec v zadnjih letih uveljavlja med najkonstantnejšimi v kategoriji Rally 2. Izpostavil je, da njegov uspeh ni rezultat naključja, temveč postopnega napredka. Leta 2023 je na svojem prvem Dakarju presenetil z 24. mestom, leto pozneje napredoval na 15., v sezoni 2025 pa dosegel 13. mesto in 4. v razredu Rally 2.

„Po svojem prvem Dakarju sem vedel, da me je zasvojil. Po dvajsetih letih dirkanja sem imel občutek, da sem šele tam prvič zares dirkal,“ je povedal Mulec in dodal, da v Dakar 2026 vstopa „bolj motiviran kot kadarkoli prej“.

Tekmovalni motor KTM 450 Rally Factory Replica

Na srečanju z mediji je predstavil motor, s katerim bo nastopil v sezoni 2026. Gre za KTM 450 Rally Factory Replica, pripravljeno v sodelovanju z moštvom BAS World KTM Racing Team. Motor poganja 449-kubični štiritaktni agregat, tehta 139 kilogramov, opremljen je s 34-litrskim rezervoarjem in jeklenim okvirjem z dvojnim jarmom. Izpušni sistem Akrapovič je prilagojen za ekstremne maratonske etapne pogoje, z visokimi hitrostmi po ravninah in tehničnimi skalnatimi prehodi.

Dakar 2026: 8.000 kilometrov puščavskih etap

Reli Dakar 2026 bo potekal od 3. do 17. januarja v Savdski Arabiji, s startom in ciljem v pristanišču Yanbu. Tekmovalce čaka 8.000 kilometrov skupne razdalje ter 4.900 kilometrov hitrostnih preizkušenj. Na programu je prolog in 13 etap, med njimi dve maratonski z minimalno asistenco. Trasa vključuje sipine, skalnate odseke, tehnične kanjone in hitre makadamske ravnine.

„Dakar je dirka, kjer si večino časa sam. Sem svoj mehanik, svoj navigator, svoj trener. Ko si 300 kilometrov od civilizacije, ostane le tvoj razlog, zakaj si tukaj,“ so Mulec in njegov tabor opozorili na zahtevnost preizkušnje.

Cilji na dirki in pričakovanja

Pred odhodom ima jasno zastavljene športne cilje: ostati med najbolj konstantnimi dirkači v razredu Rally 2, izboljšati lanski dosežek in stopnjevati tehnično ter psihološko pripravo.

„Dakar te nagradi samo, če mu daš vse. Jaz mu bom dal vse. Moj cilj je jasen – biti boljši kot lani in to zgodbo pripeljati domov, v Slovenijo,“ je poudaril.

Projekt, ki ga poganja skupnost

Tabor slovenskega dirkača navaja, da je projekt vreden več kot 100.000 evrov, zato je vloga sponzorjev ključna za izvedbo priprav in tekmovanja. Na seznamu partnerjev so podjetja in organizacije, med njimi GMM Proizvodnja, NiceHash, Kovikor, Bartog, Akrapovič, ISBD, EXIT Group, DKV, AL-AN Inštalacije, Andrejc, Leatt, Hygal-Fratal, Koli, TAB, Gradbeništvo Temnikar, Adteh, Elmegra, SLOPOOL, Uteksol, Miha Matavž, FIZkulturnice, HopSi, Brinox, Štalekar in Celjski Sejem.

„Vsaka delitev, vsak komentar, vsaka pomoč mi odpre eno sipino več. Brez vas me ne bi bilo na tej poti,“ je poudaril dirkač.

Slovenski predstavnik bo proti Savdski Arabiji odpotoval 29. decembra. Po tehničnih pregledih ga čaka prolog, nato pa 13 etap zahtevne puščavske dirke. Projekt Dakar 2026 ostaja ena vidnejših slovenskih športnih zgodb o vztrajnosti in disciplini.

Miha D. Kovač

Foto: osebni arhiv