Toronto: Letalo se je ob pristanku prevrnilo, poškodovanih 18 potnikov, med njimi otrok
Letalo ameriške letalske družbe Delta Air Lines se je v ponedeljek med pristankom na letališču Toronto Pearson prevrnilo na glavo. V incidentu je bilo poškodovanih 18 ljudi od skupno 80 potnikov, pri čemer so tri osebe utrpele hude poškodbe, med njimi tudi otrok, poroča Euronews. Po podatkih kanadskih reševalnih služb so vse poškodovane osebe nemudoma prepeljali v bolnišnico.
Letalo CRJ900, ki ga je izdelal kanadski proizvajalec Bombardier in je staro 16 let, je bilo v lasti hčerinske družbe Delta Air Lines, Endeavour Air. Letalo poganjajo motorji proizvajalca GE Aerospace, njegova zmogljivost pa je do 90 potnikov. Po nesreči je posnetek razkril, da je bilo eno od kril letala povsem ločeno od trupa. Kanadske oblasti so sporočile, da poteka preiskava okoliščin dogodka, vzrok nesreče pa za zdaj ostaja neznan.
Potnik John Nelson je na družabnem omrežju Facebook delil posnetek posledic nesreče, na katerem je videti gasilsko vozilo, ki je polivalo vodo po letalu, ki je ležalo obrnjeno na zasneženi stezi. Nelson je opisal, da je bil pristanek sprva videti povsem običajen, a je nato letalo ob dotiku z vzletno-pristajalno stezo sunkovito zanihalo in se prevrnilo na glavo. Potniki so se s sedežev odpenjali in iz letala izstopali po svojih močeh, nekateri pa so potrebovali pomoč.
Vremenske razmere med pristajanjem
Po podatkih letališča Toronto Pearson je ob pristanku letala vladalo vetrovno vreme z nizkimi temperaturami. Letalo je pristalo po 86 minutah leta iz Minneapolisa in obstalo v bližini križišča stez 23 in 15. Po podatkih spletne strani FlightRadar24 so vremenske razmere kazale na sunkovit bočni veter in napihan sneg. Vodja gasilcev na letališču Todd Aitken je sicer zatrdil, da je bila steza suha in da ni bilo znakov za bočni veter. Več pilotov, ki so videli posnetek incidenta, se s to oceno ne strinja.
Strokovnjaki za letalsko varnost poudarjajo, da je pristajanje v bočnem vetru vedno zahteven manever, saj morajo piloti nenehno prilagajati hitrost, vertikalni in bočni profil leta. Ameriški pilot in strokovnjak John Cox je dejal, da je v trenutku pristanka s strani pihal povprečni bočni veter s hitrostjo 19 vozlov (približno 35 km/h), pri čemer so sunki verjetno dosegali višje hitrosti.
Podobni primeri v preteklosti
Prevrnitve letal ob pristanku so sicer redek pojav, a so v zgodovini zabeležili nekaj podobnih primerov. Leta 2009 se je na tokijskem letališču Narita prevrnilo FedExovo tovorno letalo modela MD-11, pri čemer sta umrla oba pilota. Podoben incident se je zgodil leta 1999 v Hongkongu z letalom družbe China Airlines, kjer so umrli trije potniki. Leta 1997 je prišlo do prevračanja FedExovega letala v Newarku, a takrat ni bilo smrtnih žrtev.
Zaradi nesreče so na letališču Toronto Pearson zaprli dve vzletno-pristajalni stezi, kar je povzročilo zamude v letalskem prometu. Po besedah predsednice letališča Deborah Flint se bo delo na letališču v prihodnjih dneh nadaljevalo z določenimi operativnimi motnjami. Ob tem je izpostavila prizadevnost reševalnih služb, ki so hitro posredovale in s tem verjetno preprečile hujše posledice nesreče.
Portal24; Foto: Zajem zaslona na X








