Trump za letalsko nesrečo v Washingtonu, krivi FAA tudi pobudo za raznolikost
V sredo zvečer se je v enem najbolj nadzorovanih zračnih prostorov na svetu, le nekaj kilometrov južno od Bele hiše in Capitola, zgodila ena hujših letalskih nesreč v Združenih državah v zadnjih več kot dvajsetih letih. Letalo ameriške letalske družbe American Airlines, ki je prihajalo iz Wichite v Kansasu in pristajalo na nacionalnem letališču Reagan v Washingtonu, se je v zraku zaletelo v vojaški helikopter in strmoglavilo v reko Potomac.
V nesreči je umrlo vseh 67 oseb na krovu obeh letal, reševalne službe pa so iz reke potegnile najmanj 28 trupel. Oblasti še preiskujejo vzrok nesreče, a po prvih podatkih naj bi helikopter priletel na pot komercialnega letala, kar je privedlo do usodnega trčenja.
Trumpov odziv
Ameriški predsednik Donald Trump je odgovornost za nesrečo delno pripisal pobudam za raznolikost in vključevanje pri zaposlovanju v zračnem prometu. Iz Bele hiše je dejal, da je pretekla administracija “spodbudila FAA k zaposlovanju oseb s psihiatričnimi težavami, slušnimi in vidnimi motnjami ter drugimi stanji”, kar naj bi po njegovem mnenju spodkopavalo varnost v zračnem prometu.
Trump je kot krivca izpostavil tudi nekdanjega ministra za promet Peta Buttigiega, ki ga je označil za “katastrofo”. Buttigieg se je odzval prek družbenega omrežja X in Trumpove izjave označil za “podle” ter dejal, da bi moral predsednik “voditi, ne pa lagati”.
Bela hiša je nato sklicala novinarsko konferenco, kjer je Trump podpisal izvršni ukaz, s katerim je ukinil pobude za raznolikost v FAA. Dejal je, da je varnost v zračnem prometu odvisna od “najbolj kompetentnih ljudi” in da rasa pri tem ni pomembna.
Preiskava nesreče in prvi odzivi oblasti
Ameriška zvezna uprava za letalstvo (FAA) in nacionalni odbor za varnost v prometu (NTSB) sta nemudoma sprožila preiskavo dogodka, pri čemer so preiskovalci poudarili, da bodo končni rezultati znani šele čez nekaj mesecev, navaja Euronews. Podatkovni zapisovalniki z leta AA 5342 so bili odkriti v četrtek pozno zvečer in poslani na analizo.
Po prvih informacijah je bil za usklajevanje helikopterskega prometa in pristajalnih letal v tistem trenutku odgovoren en sam kontrolor zračnega prometa, kar sicer ni standardna praksa, a se po navedbah FAA ob času manjšega prometa pogosto dogaja.
Izvršni direktor American Airlines Robert Isom je dejal, da je bilo letalo v fazi normalnega pristajanja, ko je vojaški helikopter prešel njegovo pot. Vodja gasilcev v Washingtonu John Donnelly je povedal, da so letalo našli razbito na tri dele, pri čemer je bilo nekaj razbitin tudi v vodi.
Vojaški helikopter in pogoji letenja
Najvišji predstavnik vojaškega letalstva Jonathan Koziol je zagotovil, da je bila posadka helikopterja izkušena in dobro seznanjena s kompleksnimi pogoji letenja nad Washingtonom. Helikopter Black Hawk naj bi bil omejen na višino približno 60 metrov, a še ni jasno, ali jo je presegel.
Minister za obrambo Pete Hegseth je dejal, da je nadmorska višina možn dejavnik trčenja, a bo končno oceno podala preiskava.
Med potniki na letalu American Airlines je bila tudi skupina elitnih mladih umetnostnih drsalcev, njihovi starši in trenerji, ter štirje sindikalni opremljevalci parov iz Washingtona.
Nesreča je ponovno osvetlila dolgoletne težave s pomanjkanjem kontrolorjev zračnega prometa v ZDA. FAA se že več let spopada s kadrovskimi težavami, pri čemer je v nekaterih primerih obremenitev kontrolorjev na posameznih letališčih precejšnja.
V poročilu FAA, ki ga je pridobila agencija Associated Press, je bilo navedeno, da je bila v sredo v zračnem stolpu na letališču Reagan zasedba na “normalni ravni”, čeprav so bili nekateri postopki združeni, kar je v določenih primerih lahko problematično.
Portal24; Foto: Pexels/fotografija je simbolna








