Trumpove carine močno prizadele evropske avtomobilske velikane

Avtomobili [Foto: Pexels]

Ameriški predsednik Donald Trump je aprila uvedel 25-odstotne carine na uvožene osebne avtomobile in avtomobilske dele, kar naj bi spodbudilo domačo avtomobilsko industrijo. Vendar pa finančni rezultati največjih evropskih proizvajalcev kažejo, da so posledice tovrstnih ukrepov za avtomobilski sektor na obeh straneh Atlantika vse bolj občutne.

Skupina Stellantis, ki združuje blagovne znamke, kot so Jeep, Dodge, Fiat, Chrysler in Peugeot, je v začetku tedna opozorila, da bi lahko zaradi ameriških carin letos utrpela znatno finančno izgubo. Po besedah finančnega direktorja Douga Ostermanna, ki ga povzema agencija Reuters, je podjetje samo v prvi polovici letošnjega leta utrpelo približno 300 milijonov evrov neto stroškov, neposredno povezanih s carinskimi obremenitvami.

Ostermann je ob tem dodal, da bi se skupni letni stroški zaradi carin lahko povzpeli na vrednost med 1 milijardo in 1,5 milijarde evrov. Celovito finančno poročilo za prvo polletje bo Stellantis objavil 29. julija.

Tudi Volvo Cars, ki ima med evropskimi proizvajalci avtomobilov pomemben delež na ameriškem trgu, beleži negativne učinke. V drugem četrtletju se je njihov dobiček iz poslovanja, brez enkratnih postavk, znižal z osmih milijard švedskih kron (približno 302 milijona dolarjev) na 2,9 milijarde, so prejšnji teden sporočili iz podjetja.

Izvršni direktor Volva Håkan Samuelsson je v pogovoru za ameriško televizijsko mrežo CNBC dejal, da bo podjetje kot odziv na uvedene carine proizvodnjo modela XC60, enega najbolj prodajanih SUV-jev, preselilo v ameriško tovarno v Južni Karolini.

Renault kljub zaščiti čuti posledice

V francoskem Renaultu, ki na ameriškem trgu nima neposredne prisotnosti, opozarjajo na posredne posledice ameriških tarif. Podjetje je v sredo znižalo poslovno napoved za leto 2025 in ob tem imenovalo Duncana Minta za začasnega izvršnega direktorja.

Kljub relativni zaščitenosti pred neposrednimi carinami, Renault občuti pritisk zaradi počasnejše rasti povpraševanja na evropskih trgih in zaostrene konkurence s strani kitajskih proizvajalcev, so zapisali v izjavi za javnost.

Nemški avtomobilski velikan Volkswagen, največji proizvajalec avtomobilov v Evropi, finančnih rezultatov še ni razkril. Po napovedih naj bi podjetje podatke o poslovanju za prvo polletje objavilo v petek.

Medtem je Trumpova administracija napovedala morebitno dodatno zaostritev. Po poročanju tujih agencij naj bi carine na uvoz evropskih avtomobilov od 1. avgusta narasle z 25 na 30 odstotkov. Evropska komisija je v odzivu sporočila, da preučuje morebitne povračilne ukrepe.

Ameriški predsednik je poleg avtomobilskega sektorja dodatno obremenil tudi druge ključne panoge. Za večino držav je zvišal carine na uvoz jekla in aluminija na 50 odstotkov. Oba materiala sta nepogrešljiva v proizvodnji široke palete trajnih izdelkov, od avtomobilov do gospodinjskih aparatov.

Analitiki opozarjajo, da bi lahko tovrstne poteze dodatno obremenile globalne dobavne verige in zvišale stroške za končne potrošnike.

Ana Koren

Foto: Pexels