Site icon Portal24

Uber po slovensko: Taksiji v novi preobleki

[Foto: Pexels]

Uber po slovensko: Taksiji v novi preobleki

Ameriška platforma za prevoze in dostavo Uber je 20. maja 2025 začela delovati v Sloveniji, natančneje na širšem območju Ljubljane. Po letih napovedi in razprav je storitev, ki povezuje potnike z vozniki prek mobilne aplikacije, končno na voljo tudi pri nas.

Podjetje obljublja, da bo delovalo v skladu z veljavno slovensko zakonodajo, kar pomeni sodelovanje izključno z licenciranimi taksisti in spoštovanje predpisanih cen prevozov.

Delovanje v skladu z lokalnimi pravili

Uber v Sloveniji ne bo deloval kot ponudnik prevozov, temveč kot tehnološka platforma, ki povezuje potnike z že licenciranimi taksisti. Po navedbah ministrstva za okolje, podnebje in energijo bo Uber deloval kot klicna platforma, podobno kot obstoječa avtotaksi podjetja. To pomeni, da bodo vozniki morali imeti veljavne licence, vozila pa bodo opremljena s certificiranimi taksimetri.

Cene prevozov bodo določene v skladu z uradno tarifno strukturo Mestne občine Ljubljana, kar zagotavlja transparentnost in skladnost z lokalnimi predpisi. Kot je poudarila Morena Šimatić, direktorica Uberja za Hrvaško in Slovenijo, je cilj prilagoditev lokalnim zahtevam, kar naj bi zmanjšalo pomisleke o nelojalni konkurenci, ki so v preteklosti sprožili proteste taksistov.

Velik interes voznikov in uporabnikov

Podjetje poroča o velikem zanimanju za storitev. Po njihovih navedbah je aplikacijo Uber v Sloveniji preneslo že več kot 150.000 uporabnikov, kar kaže na pričakovanje javnosti po alternativnih možnostih prevoza. Tudi med taksisti je zanimanje za sodelovanje z Uberjem veliko, saj platforma obljublja večjo dostopnost strank in digitalno plačevanje, ki zagotavlja sledljivost transakcij.

Vsa plačila bodo potekala prek aplikacije, Uber pa bo za vsako vožnjo izdal digitalno potrdilo o plačilu. S tem želi podjetje zagotoviti sledljivost in davčno preglednost v skladu z veljavnimi predpisi. Po besedah Ane Marie Borlovan, vodje poslovanja za srednjo in vzhodno Evropo, Uber ni le aplikacija, temveč platforma, ki je v 15 letih omogočila že več kot 58 milijard potovanj po svetu.

Odzivi in pričakovanja

Prihod Uberja v Slovenijo ni minil brez kritik. Sindikat taksistov je izrazil nezadovoljstvo, ker ni bil obveščen o pogovorih med Uberjem in ministrstvom sredi aprila. Napovedali so možnost protestov, saj menijo, da platforma ogroža njihovo dejavnost. Državni sekretar na ministrstvu za delo Dan Juvan je izrazil skrb, da Uber kot platformna korporacija odnaša dobičke v tujino, kar po njegovem mnenju za Slovenijo ne prinaša bistvenih koristi.

Kljub temu ministrstvo za okolje, podnebje in energijo poudarja, da ne posega v postopke vstopa Uberja na trg, saj ta deluje znotraj obstoječe zakonodaje. Nadzor nad delovanjem bo izvajal pristojni inšpektorat.

Uber za zdaj deluje le v Ljubljani, a podjetje upa, da bo storitve kmalu razširilo tudi na druge dele Slovenije. Začetek delovanja je z dogodkom, ki ga je gostila odpravnica poslov Melania Arreaga obeležilo tudi Ameriško veleposlaništvo.

Uber, kot deluje v Sloveniji, pravzaprav ni čisto tisti “Uber”, ki ga poznamo iz drugih držav. V tujini, denimo v ZDA ali večjem delu Evrope, Uber pogosto deluje kot platforma, kjer lahko praktično kdorkoli z avtom in ustreznim dovoljenjem vozi, cene pa so fleksibilne in jih določa algoritem.

V Sloveniji pa je zgodba drugačna: Uber je tu klicna platforma, ki sodeluje izključno z licenciranimi taksisti, cene so fiksne in določene po lokalnih predpisih, vozila pa morajo imeti taksimetre. To je bolj kot digitalizirana različica klasičnega taksija, ne pa tisti disruptivni model, ki je pred leti pretresel svet.

Miha D. Kovač

Portal24; Foto: Pexels

Exit mobile version