Max Verstappen je pod žarometi Losaila znova izstrelil opozorilo vsem, ki še verjamejo, da je bitka za naslov že odločena. Red Bullov as je zbral tretjo zaporedno zmago na katarski nočni preizkušnji, s katero je v skupnem seštevku skočil na drugo mesto in si pred Oscarjem Piastrijem ustvaril skromno, a pomembno prednost.
McLaren medtem ni našel prave formule – strateški zdrs je pokopal ambicije obeh voznikov, boj za vrh prvenstva pa se seli v Abu Dabi, kjer bo čakal finalni obračun.
Vodstvo v seštevku je sicer zadržal Lando Norris, a četrto mesto ni bilo niti blizu tega, kar bi Britanec potreboval. Prednost pred Verstappnom se je stopila na 12 točk. Carlos Sainz je z Williamsom ujel odlični tretjeuvrščeni rezultat, Norris pa je moral sprejeti, da je njegova ekipa že na začetku dirke izgubila taktični nadzor v trenutku, ko je na stezo prišel varnostni avtomobil.
Verstappenova lovska forma in Piastrijev zdrs s prvega mesta
Piastri je začel z najboljšega startnega položaja, a se mu je dirka hitro zapletla. Verstappen je že v prvem krogu preskočil Norrisa, s čimer si je odprl pot proti lovu za Avstralcem. Ko so prvi postanki premešali karavano, je Red Bull zadržal ritem, McLaren pa je obstal v lastni senci.
Vsi vozniki – razen Estebana Ocona – so med zgodnjim varnostnim avtomobilom zapeljali v bokse, navaja Reuters. McLaren ni. Odločitev, ki je v tistem trenutku delovala drzna, je pozneje postala bumerang. “Mislim, da je zdaj precej jasno, kaj bi morali storiti,” je Piastri pripomnil po dirki, ekipa pa je priznala, da so izgubili priložnost za zmago in stopničke.
Verstappen je po svojem postanku padel na četrto mesto, a je bila to le kratkotrajna epizoda – Oconova kazen je Red Bullu hitro odprla dodatno pozicijo. Nizozemec je vozil brezhibno, medtem ko je Norris že po radijski zvezi dvomil o McLarnovi strategiji. “Morali bi slediti Maxu,” je vprašal, a odgovor njegovega inženirja ni prinesel olajšanja.
Pirellijev časovni rez in obvezne dvojne taktike
Pirellijeva omejitev časa vožnje na en komplet gum je vse ekipe prisilila v najmanj dva postanka, kar je naredilo dirko še bolj taktično napeto. V 24. krogu je Piastri končno zapeljal v bokse, le krog pozneje Norris. Oba sta padla na začelne pozicije, ki jih je bilo treba znova izbojevati.
Oliver Bearman je zaradi nevarnega izstopa prejel 10 sekund kazni, medtem ko je Verstappen po svojem drugem postanku izpadel le 7,7 sekunde za vodilnim tempom – dovolj blizu, da je z nekaj odločnimi krogi utrdil svojo pot do zmage.
Norrisova lovska vožnja in finiš pred Abu Dabijem
Zaključek dirke je prinesel zgoščeno dramo. Piastri je z agresivnim tempom lovil Verstappna, a se je moral zadovoljiti z drugim mestom, saj je v cilj pripeljal z zaostankom 7,9 sekunde. Norris je po drugem postanku padel na peto mesto, v zadnjih kilometrih pa še uspel prehiteti italijanskega mladeniča Kimija Antonellija in si priboril četrto mesto.
Sainz je zadržal tretje, Russell je s Mercedesom prevzel šesto, Alonso sedmo, Leclerc osmo. Liam Lawson je za Racing Bulls vzel dve dragoceni točki, Yuki Tsunoda pa je s hladnokrvno vožnjo zaokrožil deseterico.
Sezona se tako zares odloča v zadnjem dejanju – v Abu Dabiju bo šlo za vse. McLaren bo moral pozabiti katarsko noč in sprejeti, da se taktični spodrsljaji v boju za naslov ne odpuščajo, medtem ko je Verstappen s serijo poznih zmag spet tam, kjer ga tekmeci najmanj želijo: tik za njihovimi hrbti, z energijo, ki diši po novem preobratu.
[Foto: Wikimedia/Liauzh]









