Vlada in predstavniki sindikatov so v okviru Strokovnega odbora ESS za področje financ dosegli dogovor o 75-odstotni uskladitvi olajšav ter mej dohodninske lestvice za leto 2026. Dogovor temelji na rasti povprečne mesečne plače za junij 2025 glede na junij 2024. Na ministrstvu so poudarili, da ukrep neposredno vpliva na neto plače zaposlenih.
Skladno z Zakonom o dohodnini mora vlada vsako leto določiti obseg uskladitve olajšav in lestvice ob predhodnem posvetu s socialnimi partnerji. Minimalna uskladitev znaša 50 odstotkov rasti povprečnih mesečnih plač, če je rast pozitivna. „Lahko pa se določi tudi višja uskladitev oziroma višji koeficient,“ so pojasnili na ministrstvu.
Minister za finance Klemen Boštjančič je na pogajanjih večkrat poskusil doseči soglasje obeh strani. Po prekinitvi sodelovanja delodajalcev v ESS je bil dogovor dosežen s sindikati. „Olajšave in lestvica za odmero dohodnine se bodo uskladile v višini 75 odstotkov rasti povprečne mesečne plače v Sloveniji,“ so navedli na ministrstvu.
Takšna prilagoditev pomeni davčno razbremenitev. „Zavezance za dohodnino bomo davčno razbremenili za skupaj 150 milijonov evrov,“ so poudarili v sporočilu.
Dogovor bo vplival na različne skupine zaposlenih. Po izračunih ministrstva bo zaposleni z minimalno plačo prihodnje leto prejel približno 220 evrov višjo letno neto plačo. Zaposleni s povprečno plačo bodo pridobili okoli 130 evrov letno. Tisti z dohodki v višini dveh povprečnih plač pa približno 250 evrov.
Na ministrstvu so izpostavili, da bo zaradi današnjega dogovora ob pripravi državnega proračuna potrebno prilagoditi zakonodajo. „Glede na dogovorjeno uskladitev bo ustrezno prilagojen predlog Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2026 in 2027,“ so zapisali.
Predlog zakona o izvrševanju proračunov za leti 2026 in 2027 je že v parlamentarnih postopkih. Uskladitev olajšav in dohodninske lestvice bo vključena v nadaljnje obravnave. Na ministrstvu so poudarili, da je cilj ukrepa ohranjanje kupne moči in stabilnost davčnega sistema.
Foto: Freepik









