Volkswagen zaradi Porscheja in ameriških carin zdrsnil v izgubo

Volkswagen [Foto: Pixabay/renehesse]

Nemški avtomobilski velikan Volkswagen (VW) je v tretjem četrtletju letošnjega leta zabeležil izgubo v višini 1,07 milijarde evrov, kar pomeni občuten padec glede na enako obdobje lani, ko je podjetje ustvarilo dobiček 1,56 milijarde evrov. Kljub rasti prihodkov in dobavam vozil je koncern zaradi slabih rezultatov hčerinske družbe Porsche zdrsnil v težave.

V prvih devetih mesecih se je čisti dobiček Volkswagna zmanjšal za več kot 60 odstotkov, s 8,8 milijarde evrov na 3,4 milijarde. Finančni direktor Arno Antlitz je pojasnil, da so rezultati posledica posebnih stroškov v višini 7,5 milijarde evrov, ki vključujejo višje carine, prilagoditve proizvodne strategije pri Porscheju ter znižanje vrednosti te znamke v bilancah, poroča Deutsche Welle..

Porsche, ki je bil dolgo eden najdonosnejših delov skupine, je že prejšnji teden poročal o skoraj milijardni izgubi v tretjem četrtletju. Podjetje se sooča z visokimi stroški, povezanimi s spremembo strategije glede proizvodnje motorjev z notranjim izgorevanjem, ki se bo po novem nadaljevala dlje, kot je bilo prvotno načrtovano.

Dobiček po obdavčitvi se je pri Porscheju v prvih devetih mesecih zmanjšal za 96 odstotkov. Poleg tega je prodaja električnega modela Taycan upadla, kar dodatno obremenjuje poslovne rezultate. Ti podatki so se neposredno odrazili tudi v konsolidiranem poslovanju Volkswagna.

Izzivi v dobavni verigi in ameriške carine

Volkswagen se trenutno sooča tudi z negotovostjo pri dobavi čipov. Po poročanju nemških medijev je oskrba začasno ogrožena zaradi vladnega nadzora nad nizozemskim podjetjem Nexperia, ki ima kitajsko lastništvo, poroča Deutsche Welle. Antlitz je zatrdil, da bo dobava za tovarne v Nemčiji zagotovljena vsaj do prihodnjega tedna, vendar je opozoril, da je težavo mogoče rešiti le „na politični ravni“.

Poseben udarec predstavljajo nove ameriške carine, uvedene pod administracijo Donalda Trumpa, ki bi lahko koncern letos stale okoli 5 milijard evrov. Antlitz je dejal, da teh stroškov ne pričakuje kot začasnih: „Ta obremenitev bo ostala še dolgo.“

VW se je v zadnjih letih zaradi upada prodaje na Kitajskem vse bolj osredotočal na rast v Severni Ameriki, kjer pa prodaja v prvih devetih mesecih ni dosegla pričakovanj – namesto načrtovanega 10-odstotnega povečanja je upadla za 8 odstotkov.

Varčevalni programi prinašajo prve rezultate

Kljub slabim rezultatom skupine se kažejo pozitivni učinki varčevalnega programa, uvedenega konec leta 2024. Ta vključuje postopno ukinjanje približno 10.000 delovnih mest in obsežno prestrukturiranje osnovne znamke Volkswagen. Antlitz je poudaril, da „program sanacije napreduje po načrtu“ in da so se „splošni stroški prvič po daljšem obdobju znižali v primerjavi z lanskim letom“.

Operativni dobiček osnovne znamke se je v devetih mesecih povečal s 1,28 na 1,48 milijarde evrov, kljub skoraj nespremenjenim prihodkom v višini približno 64 milijard evrov, poroča Deutsche Welle..

Po dogovoru med upravo in sindikatom naj bi bilo do leta 2030 ukinjenih več kot 35.000 delovnih mest v Volkswagnu, dodatnih 7.500 v Audiju in približno 4.000 v Porscheju.

Zaradi uvedenih carin in nihanja prodaje v ZDA Audi razmišlja o gradnji lastne tovarne v Združenih državah, odločitev o projektu pa naj bi bila sprejeta do konca leta. Do zdaj ima le osnovna znamka Volkswagen tovarno v ZDA, medtem ko se za novo znamko Scout tam trenutno gradi proizvodni obrat.

Porsche v ZDA še naprej izvaža vozila, proizvedena v Evropi, medtem ko Audi svoje avtomobile na ameriški trg dobavlja iz Mehike. Novi carinski ukrepi pa bi lahko te dobavne poti dodatno obremenili in vplivali na konkurenčnost evropskih proizvajalcev na severnoameriškem trgu.

Miha D. Kovač

Foto: Pixabay