Največji evropski avtomobilski proizvajalec, nemški Volkswagen, je moral v prvem delu letošnjega leta prilagoditi svoje finančne načrte. V prvih šestih mesecih leta 2025 je družba zabeležila 6,7 milijarde evrov dobička, kar predstavlja približno tretjino manj kot v enakem obdobju lani. Prihodki so se sicer ohranili na primerljivi ravni – okrog 158,4 milijarde evrov.
Med razlogi za nižji rezultat vodstvo navaja vpliv višjih ameriških tarif, stroške reorganizacije ter preusmeritev v prodajo električnih vozil, ki prinašajo nižje marže. Samo uvozne dajatve iz ZDA naj bi Volkswagnu v tem obdobju povzročile za približno 1,3 milijarde evrov izpada prihodkov.
Kot je dejal finančni in operativni direktor koncerna Arno Antlitz: „Brez enkratnih stroškov je bila operativna marža v drugem četrtletju blizu sedmih odstotkov, kar je zgornji rob naših pričakovanj.“
Kljub temu je neto denarni tok podjetja v negativnem območju – znašal je minus 1,4 milijarde evrov, kar dodatno krepi pritisk po znižanju stroškov.
Evropski trg ostaja stabilen, električna vozila obetajo rast
Čeprav je prodaja v ZDA upadla za 16 odstotkov, se je podjetje nekoliko stabiliziralo s pomočjo drugih regij. V Južni Ameriki se je prodaja povečala za 19 odstotkov, v Zahodni Evropi za 2 odstotka, v Srednji in Vzhodni Evropi pa za 5 odstotkov.
Po podatkih Evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (ACEA) se je prodaja novih avtomobilov v EU na splošno zmanjšala za skoraj 2 odstotka, medtem ko je Volkswagen kljub temu uspel povečati tržni delež za 2,3 odstotka – predvsem z modeli Volkswagen, Škoda in Cupra.
Obenem se je povpraševanje po električnih vozilih občutno povečalo. „Naš tržni delež v Evropi na področju električne mobilnosti je dosegel 28 odstotkov,“ je v petkovem nagovoru pojasnil glavni izvršni direktor Oliver Blume. „Naročila ostajajo močna.“
Volkswagen je sporočil, da so se naročila za popolnoma električne avtomobile povečala za 62 odstotkov v primerjavi z lanskim obdobjem, kar podjetju daje trdno osnovo za prihodnjo rast – kljub negotovostim na globalnem trgu.
Zaskrbljenost zaradi trgovinskih napetosti z ZDA
V posodobljenih napovedih za vlagatelje je koncern napovedal, da bodo prihodki od prodaje v letu 2025 verjetno ostali na ravni prejšnjega leta, namesto prej predvidene petodstotne rasti. Marža dobička pa se bo verjetno znižala na razpon med štirimi in petimi odstotki.
Po poročanju Euronews se največja negotovost nanaša na ameriške uvozne dajatve – če bodo tarife v višini 27,5 odstotka ostale v veljavi tudi v drugi polovici leta, to predstavlja pesimistični scenarij. V ugodnejšem primeru, če se dajatve znižajo na 10 odstotkov, bi to ublažilo pritisk na prihodke.
Evropska unija in ZDA trenutno pospešeno vodita pogajanja, saj se približuje 1. avgust – datum, do katerega naj bi bil sklenjen trgovinski dogovor. Če se strani ne bosta dogovorili, Washington grozi z novimi, celo 30-odstotnimi tarifami na evropska vozila. EU je medtem pripravila protiukrepe, ki bi jih lahko sprožila kot odgovor.
„Računamo na odgovoren pristop obeh strani – Evropske komisije in ameriške vlade – da dosežeta uravnotežen dogovor,“ je v petek v pogovoru z vlagatelji povedal izvršni direktor Blume.
Kljub znižanju napovedi so se delnice Volkswagna v petek opoldne na evropskih borzah zvišale za več kot 3 odstotke. To kaže, da trgi za zdaj ostajajo previdno optimistični glede dolgoročnih načrtov podjetja, predvsem zaradi električne strategije in tržnih deležev v EU.
Foto: Pixabay/renehesse









