Družbeni mediji so glavni vir novic za mlade Evropejce

Foto: Pexels [fotografija je simbolna]

Družbeni mediji so glavni vir novic za mlade Evropejce

Vse več mladih Evropejcev družbene medije uporablja kot svoj glavni vir novic, pri čemer platforme, kot so TikTok, Instagram in YouTube, presegajo tradicionalne medije, kot sta televizija in tisk. Po najnovejši raziskavi Evropskega parlamenta se 42 odstotkov mladih Evropejcev, starih od 16 do 30 let, zanaša predvsem na platforme, kot so TikTok, Instagram in YouTube, ko gre za novice o politiki in družbenih vprašanjih. Ta trend kaže na premik v smeri hitrih, lahko dostopnih informacij, a hkrati povečuje tveganje za izpostavljenost dezinformacijam.

Raziskava razkriva, da so najstniki med 16. in 18. letom bolj nagnjeni k zaupanju TikToku in Instagramu kot katerikoli drugi platformi. Medtem pa se starejši, stari od 25 do 30 let, manj zanašajo na TikTok (29 odstotkov v primerjavi s 51 odstotki pri najmlajši skupini) in Instagram (41 odstotkov v primerjavi s 52 odstotki). Ta skupina namesto tega daje prednost Facebooku, ki je med njimi dvakrat bolj priljubljen (36 odstotkov) v primerjavi z najmlajšo skupino (17 odstotkov), navaja Euronews. Poleg tega so starejši anketiranci pogosteje uporabljali spletne novinarske platforme (30 odstotkov) in radio (19 odstotkov), medtem ko je med 16- do 18-letniki ta delež znašal 21 oziroma 13 odstotkov.

Tveganje dezinformacij na TikToku in Instagramu

Povečana uporaba TikToka in Instagrama za spremljanje novic povzroča tudi zaskrbljenost glede dezinformacij. Po podatkih Reutersovega poročila o digitalnih novicah iz leta 2024 je TikTok eden izmed glavnih virov napačnih informacij, saj 27 odstotkov uporabnikov težko prepozna goljufivo vsebino. Meta, lastnica Instagrama, je pred kratkim spremenila sistem preverjanja dejstev in uvedla opombe skupnosti, ki pa so po izkušnjah s platformo X pogosto nezanesljive.

Mladi Evropejci se zavedajo tveganj, povezanih z dezinformacijami. Kar 76 odstotkov vprašanih je v zadnjem tednu naletelo na lažne ali zavajajoče novice, pri čemer jih je 15 odstotkov poročalo, da se to dogaja pogosto, 32 odstotkov pa občasno. Kljub temu večina mladih ostaja zvestih manšim virom novic, pri čemer je Instagram najbolj priljubljena platforma (47 odstotkov vprašanih mu zaupa), sledita TikTok in YouTube. Facebook in X zaostajata med mlajšimi generacijami, medtem ko je WhatsApp glavni vir novic za 16 odstotkov mladih uporabnikov.

Novice na družabnih omrežjih vse bolj oblikujejo vplivneži in alternativni mediji, namesto tradicionalnih novinarskih virov. To uporabnikom otežuje preverjanje dejstev in zmanjšuje njihovo zaupanje v mainstream novinarstvo. Prav tako se manj zanašajo na politične institucije; 21 odstotkov anketiranih mladih je izrazilo skepso do Evropske unije, 15 odstotkov pa jih je priznalo, da so zaradi pomanjkanja informacij preskočili glasovanje na volitvah v Evropski parlament leta 2024.

Portal24; Foto: Pexels