Ministrstvo za zdravje pripravlja oglaševalsko kampanjo z naslovom Pravočasno odpovej termin, namenjeno ozaveščanju pacientov o pomembnosti pravočasne odpovedi zdravstvenih terminov. Cilj projekta je zmanjšanje števila neopravljenih zdravstvenih pregledov, kar naj bi dolgoročno prispevalo k krajšanju čakalnih dob.
Kampanja je vzbudila dodatno pozornost, potem ko so Finance razkrile, da je posel v vrednosti 30.000 evrov pridobilo podjetje Dobre zgodbe, ki je v solastništvu poslanca Gibanja Svoboda Aleksandra Prosena Kralja. Poslanec sicer sedi tudi v parlamentarnem odboru za zdravstvo.
24ur navaja, da je Prosen Kralj zatrdil, da ni bil seznanjen s tem, da je podjetje, v katerem ima lastniški delež, pridobilo naročilo ministrstva. “Sploh nisem vedel, da je imelo podjetje kakršenkoli posel z zdravstvenim ministrstvom. Ko sem to izvedel, sem seveda poklical poslovne partnerje. Povedali so mi, da so kotirali na enem razpisu, na katerem so nato tudi zmagali,” je pojasnil.
Po pojasnilih ministrstva za zdravje, ki ga sicer vodi ministrica Valentina Prevolnik Rupel so k sodelovanju povabili sedem različnih agencij v okviru evidenčnega naročila. Od teh sta se odzvali dve, med katerima je družba Dobre zgodbe oddala cenejšo in po oceni strokovne komisije kakovostnejšo ponudbo. Na ministrstvu odločno zavračajo očitke o političnem vplivu pri izbiri ponudnika. “Namigovanja o pristranskosti, netransparentnosti in političnemu vplivu ostro zavračamo, saj smo upoštevali načelo gospodarnosti, celoten postopek pa je bil voden povsem transparentno,” so zapisali.
Ni se vmešaval
Kot poroča 24ur, poslanec zatrjuje, da z ministrico Prevolnik Rupel o poslu nista govorila in da se v izbiro ponudnika ni vmešaval. “Nobenega dvoma nimam, da bi bilo pri tem karkoli narobe,” je izjavil.
Po podatkih iz javno dostopnih evidenc je Prosen Kralj po prevzemu poslanske funkcije ustrezno prijavil svoje lastništvo v podjetju in se umaknil z vseh izvršnih položajev. V skladu z zakonodajo omejitev poslovanja velja predvsem za Državni zbor, ne pa tudi za druga državna telesa, kot so ministrstva, četudi jih vodijo člani iste politične stranke.
Podjetje Dobre zgodbe je od začetka mandata aktualne vlade z državnimi organi ustvarilo za več kot 400.000 evrov prihodkov. Pred tem, poroča 24ur, podjetje skoraj ni poslovalo z ministrstvi.
Na Komisiji za preprečevanje korupcije zaenkrat primera ne obravnavajo. Predsednik komisije Robert Šumi je po poročanju 24ur dejal: “Na Komisiji s primerom nismo seznanjeni, zato se do njega ne moremo opredeliti. Če bomo v zvezi s primerom zaznali kakršen koli sum kršitev iz svojih pristojnosti oziroma prejeli prijavo, bomo ustrezno ukrepali.”
Za celotno kampanjo ima ministrstvo na voljo 80.000 evrov proračunskih sredstev. Poleg 30.000 evrov, namenjenih za kreativno izvedbo, je predvidenih še 50.000 evrov za medijski zakup, ki ga nameravajo izvesti samostojno, brez posredniških agencij.
Foto: Matija Sušnik DZ








