Nissan e-POWER 3.0: Električni občutek, bencinski doseg

https://global.nissannews.com/en/releases/nissan-launches-3rd-generation-e-power-technology-in-europee-POWER Qashqai [Foto: Nissan]

Tretja generacija Nissanove hibridne tehnologije e-POWER bo od jeseni 2025 poganjala evropski Qashqai – tišje, bolj učinkovito in odzivno kot kadarkoli prej. Nissan, eden vodilnih inovatorjev v segmentu elektrificiranih pogonov, je 26. junija razkril popolnoma prenovljeno tretjo generacijo svoje edinstvene tehnologije e-POWER, ki bo kot prva vgrajena v prenovljeni Qashqai, na evropske ceste pa pripeljala septembra 2025.

»Ta novi sistem e-POWER tretje generacije na novo opredeljuje Nissanovo hibridno tehnologijo, ki zagotavlja gladko in odzivno vožnjo v vseh pogojih,« je poudaril Eiichi Akashi, glavni tehnološki direktor in izvršni direktor pri Nissan Motor Corporation. »Vgradili smo skoraj desetletje izkušenj, da bi zagotovili, da je sistem učinkovitejši, bolj izpopolnjen in bolj konkurenčen.«

Kaj prinaša tretja generacija e-POWER?

Nova generacija e-POWER tehnologije temelji na modularni enoti »5 v 1«, ki združuje ključne komponente – elektromotor, generator, inverter, reduktor in ojačevalnik – v kompaktno in lažjo zasnovo. Sistem ohranja koncept, kjer bencinski motor ne poganja koles, ampak deluje kot generator za napajanje elektromotorja. To pomeni, da je vožnja podobna električnemu vozilu – brez prestavljanja, z gladkim pospeševanjem in regenerativnim zaviranjem.

Tehnični podatekNova generacija e-POWER
Poraba goriva (WLTP)4,5 l/100 km
Doseg z enim rezervoarjemdo 1200 km
Emisije CO₂102 g/km (–12 % v primerjavi s predhodnikom)
Hrup v kabinizmanjšan do 5,6 dB
Največja moč sistema151 kW (povečanje za 11 kW)
Kapaciteta baterije2,1 kWh
Servisni intervalipodaljšani na 20.000 km

Prenovljeni motor ohranja osnovno zasnovo 1,5-litrskega trivaljnika s turbopolnilnikom, a je zdaj popolnoma na novo razvit za sistem e-POWER. Uporablja Nissanov patentirani STARC koncept zgorevanja, ki povečuje toplotno učinkovitost na kar 42 %. Skupaj z novim, večjim turbopolnilnikom to pomeni tišje in učinkovitejše delovanje, tudi pri vožnji po avtocesti, kjer so vrtljaji motorja znižani za približno 200 vrt/min.

Prehodna tehnologija, ki odpravlja skrbi glede elektrike

Za marsikaterega voznika je prehod na popolnoma električni avtomobil še vedno izziv – zaradi infrastrukture, načina polnjenja ali omejenega dosega. Nissanov e-POWER ponuja alternativo: električno izkušnjo brez potrebe po polnilnici. Vozilo se vozi kot EV, a toči gorivo kot tradicionalen avto.

»Novi e-POWER bo še bolj olajšal prehod z goriva na ničelne emisije,« pravijo pri Nissanu. Ključna prednost sistema je v odpravi kompleksnosti in hkratni ohranitvi električnega značaja. Brez prestavljanja, brez zamikov moči, z občutkom »one-pedal drive«, ki je že znan uporabnikom EV.

V praksi to pomeni, da je novi Qashqai z e-POWER tišji, bolj odziven, udobnejši in učinkovitejši – ne le v laboratoriju, temveč tudi v dejanskih razmerah. Testi nemškega združenja ADAC potrjujejo do 16 % nižjo porabo v resničnem prometu in 14 % boljšo učinkovitost na avtocesti v primerjavi s prejšnjo generacijo.

Novi Qashqai z e-POWER bo izdelovan v Nissanovi tovarni v Sunderlandu (Velika Britanija), kjer imajo dolgoletne izkušnje s sestavljanjem elektrificiranih vozil. Evropski trgi bodo prvi deležni novega sistema, sledili pa bodo še drugi: v Severni Ameriki bo tretja generacija e-POWER predstavljena leta 2026 v modelu Rogue, nato pa še na Japonskem v novem Elgrand enoprostorcu.

Z več kot 1000 kilometri dosega, tišjim delovanjem in vozno izkušnjo brez kompromisov Nissan znova potrjuje, da zna povezati inovativno tehnologijo s praktičnimi potrebami voznikov. Novi e-POWER ni le vmesna rešitev – je pametna izbira za vse, ki si želijo nekaj bolj trajnostnega, a brez vsakodnevnih logističnih skrbi električnih vozil.

Miha D. Kovač

Foto: Nissan