Toyota GR Yaris, že tako ikona med ljubitelji zmogljivih kombilimuzin, je z novo različico Aero Performance stopila še korak dlje. Navdihnjena z dirkaškimi stezami in izkušnjami ekipe TOYOTA GAZOO Racing, ta različica prinaša aerodinamične izboljšave, ki obljubljajo še bolj vznemirljivo vozniško izkušnjo.
“GR Yaris Aero Performance je visokozmogljiva kombilimuzina, ki se je resnično rodila v motošportu,” pravijo pri Toyoti, in težko bi se bolj strinjali.
Prvič je bil GR Yaris Aero Performance predstavljen evropski javnosti na reliju Akropola v Grčiji, ki je potekal od 26. do 29. junija 2025 kot del svetovnega prvenstva v reliju FIA (WRC). To ni bila le predstavitev, temveč poklon dirkaškemu duhu, saj je reli Akropolis znan po svojih zahtevnih makadamskih progah.
Ljubitelji avtomobilizma bodo imeli priložnost avtomobil podrobneje spoznati tudi na festivalu hitrosti v Goodwoodu od 10. do 13. julija, kjer bo GR Yaris Aero Performance sodeloval v tekmovanju v vzponu na hrib.
Aerodinamične izboljšave iz dirkaških stez
“Zavezanost ekipe TOYOTA GAZOO Racing k ustvarjanju vedno boljših avtomobilov prek motošporta” je vodilo, ki je oblikovalo novo opremo Aero Performance. Ta vključuje šest ključnih aerodinamičnih komponent, razvitih na podlagi neposrednih izkušenj iz dirk, analize podatkov in povratnih informacij profesionalnih voznikov. Vsaka komponenta je bila skrbno preizkušena, da bi zagotovila vrhunsko zmogljivost.
Med novostmi izstopa aluminijasti pokrov motorja z velikim hladilnim kanalom in masko, ki je oblikovno podoben karbonskemu pokrovu modela GRMN Yaris. “Med vožnjo z veliko hitrostjo izboljšuje hlajenje z odvajanjem toplote iz motornega prostora,” pojasnjujejo pri Toyoti. Ta rešitev je bila razvita in preizkušena na japonskem prvenstvu v reliju, kar dokazuje njeno zanesljivost v najzahtevnejših pogojih.
Sprednji spojler, razvit v sodelovanju z dirkačem Kazuyo Oshimo, zmanjšuje vzgon in izboljšuje aerodinamično ravnovesje, kar povečuje oprijem in stabilnost vozila. Zadnji spremenljivi spojler pa omogoča ročno prilagajanje kota, kar voznikom omogoča prilagoditev vozila specifičnim pogojem, kot so dirkališča ali ovinkaste ceste.
Optimizacija pretoka zraka
Novi pokrov dna, navdihnjen z ravnim dnom rezervoarja za gorivo iz dirk Super Taikyu, optimizira pretok zraka pod vozilom, kar dodatno izboljša aerodinamiko. Kanali v blatnikih in na zadnjem odbijaču prav tako igrajo ključno vlogo: “Zračni kanali na vsaki strani zadnjega odbijača zmanjšujejo koeficient upora, saj omogočajo bolj gladek pretok zraka pod avtomobilom,” so zapisali pri Toyoti.
Te rešitve so bile razvite kot odgovor na specifične izzive, s katerimi se je GR Yaris srečal na dirkah, kot je odlom zadnjega odbijača zaradi aerodinamičnih obremenitev.
Tehnični podatki
| Komponenta | Opis |
| Pokrov motorja | Aluminijast z velikim hladilnim kanalom in masko, izboljšuje hlajenje |
| Sprednji spojler | Zmanjšuje vzgon, povečuje oprijem in aerodinamično ravnovesje |
| Zadnji spojler | Spremenljiv, ročno nastavljiv za prilagoditev vodljivosti in stabilnosti |
| Pokrov dna | Optimizira pretok zraka pod karoserijo |
| Kanali v blatnikih | Sproščajo zrak iz kolesnega prostora, izboljšujejo krmiljenje in stabilnost |
| Zračni kanali v zadnjem odbijaču | Zmanjšujejo koeficient upora, izboljšujejo pretok zraka |
GR Yaris Aero Performance bo v Evropi na voljo za naročilo jeseni 2025. Z novimi aerodinamičnimi izboljšavami, ki so plod neposrednih izkušenj iz motošporta, ta različica obljublja, da bo še dodatno utrdila sloves GR Yarisa kot enega najbolj vznemirljivih cestnih avtomobilov.
Če ste ljubitelj vožnje, ki išče dirkaško natančnost v vsakdanjem avtomobilu, je GR Yaris Aero Performance vsekakor vreden vašega seznama želja.
Foto: Toyota









