Večina slovenskih mestnih avtobusov vozi preredko

Avtobusi na veliki večini povezav v 15 analiziranih slovenskih mestih glede na potrebe uporabnikov vozijo preredko. Slednje je pokazala raziskava Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave.

Najpogostejše avtobusne linije so v Ljubljani, Zadovoljive so še ureditve v Mariboru, Piranu in Kopru, so sporočili iz Zveze potrošnikov Slovenije.

Mednarodni inštitut za potrošniške raziskave s sedežem v Ljubljani je raziskavo opravil na začetku decembra v 15 slovenskih mestih, ki imajo vsaj eno linijo mestnega prometa. To so Ljubljana, Maribor, Piran, Koper, Celje, Brežice, Kranj, Velenje, Ptuj, Novo mesto, Nova Gorica, Murska Sobota, Škofja Loka, Krško in Postojna.

Raziskava sodi v okvir javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev. Raziskavo sofinancira tudi Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.

Ljubljana

Najpogostejše linije so pričakovano na voljo v Ljubljani. To so linije Ljubljanskega potniškega prometa 1, 5, 6, 14 in 20, razmeroma dobro storitev pa po ocenah inštituta ponuja še osem linij: 2, 3, 7, 8, 9, 11, 22 in 27.

Maribor

V Mariboru so najpogostejše linije Marproma 1, 2, 6 in 21. V celotni Sloveniji ostanejo samo še štiri mestne linije, ki čez dan vozijo v povprečju na 20 minut ali manj. In sicer koprska linija 2, škofjeloška t. i. shuttle linija, piranska linija 1 in mestni prevoz s parkirišča do Tartinijevega trga.

Piran

Piran nima veliko linij mestnega prometa. Dve dovolj pogosti po navedbah inštituta zato dvigneta povprečno oceno za celotno mesto. Z izjemo Kopra je mestni prevoz v vseh drugih mestih nezadovoljiv, kar še zlasti velja za Velenje, Ptuj, Novo mesto, Novo Gorico in Mursko Soboto.

Murska Sobota

V Murski Soboti po njihovih navedbah ni niti ene linije mestnega prometa, ki bi vozila na manj kot eno uro, kar je z vidika alternative avtomobilu nesprejemljivo. Poleg tega mestni avtobus po 18. uri sploh ne vozi. Slednje se na nekaterih linijah dogaja tudi v nekaj drugih mestih.

Kranj

V Kranju in Novem mestu po dveh linijah mestni avtobus ne vozi v dopoldanskem času. Za uporabnika to pomeni, da bo na primer ostal brez prevoza po jutranjem zdravniškem pregledu, zato se ne smemo čuditi, če se bo pred zdravstveni dom pripeljal z avtomobilom. Z vidika mesta pa se je verjetno pametno vprašati, ali je linija zasnovana tako, da zajame čim večji delež prebivalstva v določenem delu ali pa gre v resnici zgolj za šolski oziroma delavski avtobus.

Slovenski javni prevoz je neprijazen do novih uporabnikov, saj je zelo zapleten.

Linije ne vozijo v enakomernih časovnih intervalih, imajo zapletene obratovalne režime in trase. Namesto da bi načrtovanje potovanja opravili v nekaj klikih in pot opravili brezskrbno, morajo uporabniki napraviti pravo malo raziskavo in se zanesti na pomoč osebja, da lahko sploh prispejo na cilj.

Vir: MMC Foto: Pexels

By A.K.

Komentar: