Dva kivija na dan? Raziskave kažejo na opazen vpliv na krvni tlak

ByA. K.

25. maja, 2026 , ,
Dva kivija na dan, odženeta zdravnika stran? [Foto: Unsplash, Olga Kovalski]

Kivi pogosto velja predvsem za sadež z veliko vitamina C, a raziskave kažejo, da bi lahko imel precej širši vpliv na zdravje. Med drugim tudi na krvni tlak, prebavo in delovanje srca.

Majhen zeleni sadež vsebuje veliko vlaknin, antioksidantov in rastlinskih spojin, hkrati pa ima razmeroma malo kalorij. Že 100 gramov kivija zagotovi večino priporočenega dnevnega vnosa vitamina C, ki ima pomembno vlogo pri delovanju imunskega sistema in zaščiti celic pred oksidativnim stresom.

Kivi vsebuje tudi vitamin E, karotenoide ter različne antioksidativne spojine, zaradi katerih ga nekatere raziskave uvrščajo med prehransko posebej zanimiva živila za podporo zdravju srca in ožilja.

Raziskava: dva kivija na dan in nižji krvni tlak

Posebno zanimanje je v zadnjih letih vzbudil vpliv kivija na krvni tlak. Ena od raziskav, objavljena leta 2022, je pokazala, da je uživanje dveh kivijev dnevno v obdobju sedmih tednov pri delu sodelujočih pomagalo znižati sistolični krvni tlak.

Raziskovalci učinek povezujejo predvsem s kombinacijo antioksidantov, vlaknin in vitaminov, ki lahko pomagajo pri boljšem delovanju žil in zmanjševanju vnetnih procesov v telesu.

Kivi je zanimiv tudi zaradi vpliva na prebavo. Zaradi visoke vsebnosti vlaknin spodbuja delovanje črevesja in rast koristnih bakterij v prebavnem sistemu.

Pogosto ga omenjajo tudi pri težavah z zaprtjem

Več raziskav je pokazalo, da lahko redno uživanje kivija pomaga ljudem s počasno prebavo ali kroničnim zaprtjem.

V eni od študij so udeleženci po štirih tednih uživanja dveh kivijev dnevno poročali o bolj rednem odvajanju in manj napenjanja.

Strokovnjaki sicer poudarjajo, da nobeno živilo samo po sebi ni “čudežna rešitev”, lahko pa redno vključevanje sadja, bogatega z vlakninami in antioksidanti, dolgoročno prispeva k boljšemu splošnemu zdravju.