Zakaj pozimi potrebujemo vitamin D in kako do njega?

Pozimi smo ljudje bolj izpostavljeni okužbam in manj časa preživimo zunaj, kar je eden glavnih razlogov, da se v zimskih mesecih poveča tveganje za pomanjkanje vitamina D v našem telesu.

Ta vitamin, ki se ustvari v naši koži po izpostavljenosti sončni svetlobi, je nujen za dobro zdravje. Vsi namreč potrebujemo vitamin D, da smo zdravi in ​​se borimo proti okužbam. Ironija je, da ga večina ravno pozimi, ko je najbolj potreben, ne dobi dovolj.

Vitamin D včasih imenujemo “sončni vitamin”, ker nastaja v koži po izpostavitvi soncu. Isti UV-žarki, ki pogosto povzročajo nevarne opekline, proizvajajo tudi vitamin D.

Zaščita pred soncem, temnejša pigmentacija kože, oblačila in zmanjšana dnevna svetloba pozimi zmanjšajo sposobnost kože za tvorbo vitamina D.

Kako si pomagati?

Glede na to, da nam vitamin D pomaga pri boju proti morebitnim okužbam in zmanjševanju vnetij, strokovnjaki opozarjajo, da je v zimskih dneh izjemno pomembno, da ga zaužijemo dovolj. To je nekaj načinov:

  • prehrana, bogata z vitaminom D (mastne ribe, tuna, skuša, sardele, gobe, mlečni izdelki)
  • bivanje na prostem
  • jemanje dodatkov vitamina D

Zakaj je vitamin D najbolj pomemben pozimi?

Glede na to, da ljudje pozimi potrebujejo več vitamina D, ker ga dobijo najmanj, obstaja nekaj razprav o tem, koliko vitamina D bi zdravi odrasli morali dobiti na dan.S
Strokovnjaki priporočajo 200 do 2000 i.e na dan. Inštitut za medicino v ZDA medtem priporoča 600-800 i.e. na dan za odrasle.

Endocrine Society navaja, da je za optimalno stanje vitamina D morda potrebno 1500-2000 i.e. na dan. Pozimi imajo ljudje zmanjšano sposobnost izdelave vitamina D, ko gredo ven, zato bi količine vsaj 600 i.e vitamina D iz hrane ali dodatkov na dan pomagale vzdrževati raven vitamina D na poletni ravni.

Preveč je škodljivo

Toda tako kot marsikaj drugega je tudi preveč vitamina D lahko škodljivo. Zaradi nevarnosti kožnega raka dermatologi in drugi zdravstveni delavci ne priporočajo nezaščitenega izpostavljanja soncu za povečanje ravni tega vitamina.

Namesto slednjega predlagajo uživanje hrane, bogate z vitaminom D, kot tudi jemanje dodatkov. Seveda poudarjajo pomen jemanja predpisanih odmerkov.

Priporoča se, da odrasli ne zaužijejo več kot 4.000 i.e vitamina D na dan, da bi se izognili možnim toksičnim stranskim učinkom. Vitamin D nam pomaga absorbirati kalcij iz naše prehrane, ko je njegova raven v telesu previsoka, se raven kalcija v krvi dvigne, kar lahko privede do bolezni ledvic.

Hipervitaminoza D lahko povzroči kopičenje kalcija v krvi, kar lahko povzroči slabost in bruhanje, šibkost in pogosto uriniranje. Ameriški medicinski center pravi, da bi toksičnost vitamina D lahko povzročila tudi bolečine v kosteh in težave z ledvicami, kot je tvorba kalcijevih kamnov… več tukaj.

Vir Foto: Pexels

By A.K.

6 thoughts on “Zakaj pozimi potrebujemo vitamin D in kako do njega?”

Komentar: