9 preprostih nasvetov za bolj zdravo srce

9 preprostih nasvetov za bolj zdravo srce. Bolezni srca in ožilja so med najpogostejšimi vzroki smrti v zahodni Evropi. Vzrokov za srčne bolezni je veliko: nekateri so dedni, nekateri povezani z življenjskim slogom, nekateri so povezani z vse večjim in močnejšim pritiskom, ki ga na nas izvajata stres in vsakdanje življenje. Tveganja pa lahko zmanjšamo in omilimo. Kako? Zelo preprosto, preberite.


Kardio vadba ohranja srce zdravo

Tek, kolesarjenje … Verjetno že veste, kako zelo tovrstna vadba pomaga ohranjati zdravje srca in ožilja. Morda niste vedeli, da je enako koristna hoja, ki jo pogosto zanemarjamo, ker je le hoja. A ima številne prednosti: študije kažejo, da je koristen za kurjenje maščob in hujšanje, ne obremenjuje sklepov in hrbtenice, in kar je najboljše – ne potrebujete nobene posebne opreme!


Nehaj kaditi!

Opustitev kajenja bistveno zmanjša celo vrsto dejavnikov tveganja – povezanih z zdravjem srca in ožilja ter vrsto drugih kroničnih bolezni. Opustitev kajenja je preprosto zdrava in pametna odločitev, ki jo bo vaše srce zagotovo cenilo!


Spite dobro in dovolj

Babice so imele prav: zdravje se začne, ko se človek dobro naspi. Številne raziskave so potrdile, da kakovosten spanec zmanjšuje tveganje za visok krvni tlak. Dandanes si velikokrat prikrajšamo spanec, da bi opravili vse svoje obveznosti, vendar ne moremo nadomestiti dobrega spanca in ne moremo popraviti škode, ki je nastala. Preprosto, vsak dan spite vsaj 7 ur.


Smejte se

Smeha ne moremo zapakirati v kapsule, ki so preproste za uporabo – potruditi se je treba sam. In obstaja veliko razlogov za smeh (ne glede na to, kako zahtevne so vaše okoliščine!). Smeh zmanjšuje vnetne procese v telesu, znižuje stresni hormon kortizol, zvišuje dober holesterol in poskrbi, da so težave videti rešljive.


Poskrbite za svoje zobe

Pogosto pozabljamo, da so zobje pomembni ne le za širok nasmeh, ampak tudi za splošno zdravje vašega telesa. Študije kažejo, da slabo zdravje zob in ustne votline negativno vpliva tudi na zdravje srca. Kdaj ste bili nazadnje pri zobozdravniku? Morda je zdaj pravi čas, da preverite, kako zdravi so vaši zobje!


Pazite se odvečnih kilogramov

Prekomerna teža povečuje tveganje za bolezni srca in ožilja. Če niste prepričani, ali ste v tej rizični skupini, se posvetujte s svojim zdravnikom.


Pijte več vode

Voda, čaj, naravni sokovi, limonada – karkoli že boste izbrali, bodite previdni pri vnosu tekočine. Konec koncev naše telo kroži kri, ki je v bistvu tekočina zato moramo biti primerno hidrirani, da vse naše telesne funkcije delujejo optimalno.


Bodite telesno aktivni

V vsakdanjem življenju prepogosto ure in ure presedimo. Pojdite na sprehod, kratek oddih, dvigalo zamenjajte s stopnicami in poskusite v dnevu imeti vsaj majhne delčke telesne dejavnosti. Razgibajte svoje telo, ki vam bo hvaležno vam bo, začenši s srcem!


Pazite na prehrano

Zdravo srce potrebuje zdravo prehrano. Sadje, zelenjava, polnovredna žita, čičerika, ribe … Vse to so sestavine zdrave prehrane, ki jo srce potrebuje. 

Foto: iStock

By A.K.

Komentar: